Gå til innhold

Hvordan lage god rutine for kvalitetssikring?


Anbefalte innlegg

I klassen har vi startet en ungdomsbedrift. I tillegg til dette skal jeg kunne "bruke og forklare rutiner for kvalitetssikring." Jeg skal sette det sammen i et flytskjema, men jeg er ikke sikker på hva jeg skal ha. Nå har jeg kommet fram til:

 

"Annonsering - Intervju - Ansettelse - Opplæring - Ta tlf - Formulere informasjon - MANGLER FLERE PUNKTER - Produkt - Salg - Tilbakemelding"

 

Noen som kan hjelpe meg å fylle tomrom og evt forandre det som er unødvendig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort fortalt:

I jobbsammenheng betyr det ofte i mange sammenhenger at flere meninger/uttalelser hentes inn, sånn at man er sikker på at man har gjort det riktig. Litt byråkratisk kanskje, men det bør gjøres på sentrale ting.

Eksempler på når dette IKKE har vært gjort, er når teknologiske bedrifter lanserer et produkt som ingen andre enn de selv har testet, dvs ingen utennfor eller mangelfull testing. Og flopper....

 

ITIL har mye av dette i sitt rammeverk når det gjelder IT drift. Det finnes også en haug med ISO standarder hvor dette er hovedområder. Mener å huske at det var f.eks ISO 9001 eller 9002. Naturlig nok må dette tilpasses bedriftens størrelse og forretningsområde, en kan ikke ha plenumsdebatter om alle mulige bagateller heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...