zZzZz Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har gjort et tappert forsøk på å installere WINE i RH8.0, men det fungerer ikke. Har pakket ut filene, kjørt makei installl osv... Når jeg trykker på snarveien 'wine', så kommer denne meldingen opp: Fant ikke programmet winewrapper' <OK> Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 sleit med ded samme i rh8, etter gjenntatte forsøk fikk jeg hvertfall innstalert det smerte fritt en gang. men funka desverre ikke. Mins noen her snakka om no bug eller no. ikke sikker Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har du prøvd kommandoen wine <exe-fil> i kommandolinja? MarcelSB Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 I mappa du installerte fra: tools/wineinstall tools/wineconfig Det skal hjelpe litt Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 wine startes hovedsaklig fra konsoll med f.eks "wine regedit.exe" Det finnes også div. gui, (winex gui o.l.) - har ikke testet selv. Du må også sjekke $HOME/.wine/config fila for setup på "disker" o.l. http://www.winehq.com har bra dokumentasjon for konfigurering av wine. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg har prøvd winex gui og det var ikke noe særlig. Det er også i en tidlig fase, så kanskje det forbedrer seg etterhvert. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Windows-partisjonen min har jeg under /mnt/windows. Så går jeg inn i ei eller anna mappe, og skriver inn f.eks. dette: $ wine Dxball.exe Da kommer denne meldingen opp: Could not stat /mnt/fd0 (No such file or directory), ignoring drive A: Could not stat /cdrom (No such file or directory), ignoring drive D: Warning: coul not find wine config [Drive X] entry for current working directory /mnt/windows/?yvind/Gamle filer/DX-ball/Spill; starting in windows directory. wine: cannot find 'Dxball.exe' Jupp, jupp, hva skal jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Windows-partisjonen min har jeg under /mnt/windows.Så går jeg inn i ei eller anna mappe, og skriver inn f.eks. dette: $ wine Dxball.exe Da kommer denne meldingen opp: Could not stat /mnt/fd0 (No such file or directory), ignoring drive A: Could not stat /cdrom (No such file or directory), ignoring drive D: Warning: coul not find wine config [Drive X] entry for current working directory /mnt/windows/?yvind/Gamle filer/DX-ball/Spill; starting in windows directory. wine: cannot find 'Dxball.exe' Jupp, jupp, hva skal jeg gjøre nå? Du må mekke litt i konfigfila. noe sånnt som: [Drive E] "Path" = "/mnt/windows" "Type" = "hd" "Label" = "Tmp Drive" "Filesystem" = "win95" må til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå