Condis Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hei, Som emnetittelen sier, så lurer jeg på om 12 000,- er mye for en slik bil? Den er rustfri under, kun en eier og han er gammel så den har noen småe ryggebulker. Den har IKKE byttet registerreim en gang, men den koster meg 3-500,- og litt tid å montere, samt viftereima. I min synsvinkel så høres det ut som en bil som har gådd lite derav mindre ting som har blitt slitt på i forhold til en tilsvarende bil som har gådd 250 000km. Ting som har vært defekt har alltid blitt ordnet på merkeverksted. Om bilen har vært mye brukt til butikken vet jeg ikke, men sansynligvis så er det blitt brukt mindre å mindre med årene, så dette er vel egentlig en uting at motoren aldri får kjørt seg sjikkelig varm i og med at dette medfører mere slitasje. Motoren hadde null form for tikking eller ulyder, bremsene bremset gjevnt. Det er en 2L motor uten innsprøytning. Takk for svar. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Hadde en sånn bil jeg også. Kjørte vel på den 160.000 km i perioden. 190.000 - 350.000 km. Verkstedregningen på disse 7 årene var tilsammen på kr. 7.000,-. Så mitt inntrykk var at det var en av de bedre bilene som ble laget på 80-tallet. Skiftet registerreim, et par hjullager, børster i dynamoen og toppakning i denne perioden. Var heller ikke utsatt for rust, den jeg hadde. Motor og drivverk var bra etter 350.000 km, selv om olje nok måtte etterfylles mellom hver oljeservice. Trekkvillig motor i relativt lett bil. Ok bensinforbruk. Se etter slitasje på dører. Ble en god del feil på vindusheiser og åpningsmekaniske etter alle disse årene. Til slutt måtte eksosanlegget gi tapt (naturlig nok). SÅ lenge det ikke er rust og ikke hvit røyk fra motor med tanke på defekt toppakning, tror jeg du har en bil i mange år fremover. Sikkert god biløkonomi iallfall. Mener at verkstedet fortalte at motoren ikke ryker selv om registerreimen ryker. Jeg tror nok du kan presse ned prisen til ca. 10.000,-. Argumentet for det er at bilen faktisk er meget gammel. Lykke til. EDIT: Jeg kjørte over 130.000 km på registerreima før jeg byttet "frivillig". Endret 10. september 2009 av flyndrefjes Lenke til kommentar
Condis Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Kjempe bra at du tok deg tiden til å skrive dette. 12 000,- skal vi faktisk diskutere videre på igjen:) i og med at div slitedeler må byttes nå, plugger, filter, reimer og det der. Men tør ikke å gå for mye ned, for det var ingen annonsert bil. Jeg kom med et frivillig bud til en bekjent og håpte på et positivt svar. Den blir eu godkjent før jeg kjøper den også. etter å ha tatt en rimelig sjekk av bilen selv så fant jeg ingen ting annet enn litt frieksos i bakre lyddemper. Men om den ikke kom igjennom pga det så trakk vi av prisen enda mer;) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Tja, den er gammel, den kan bli ukurrant , lite deler og få fra hoggeren osv. Det en sikkerhetsmessig katastrofe sammenlignet med noe nyere biler, alder sliter det også så ikke se deg blind på km. Lenke til kommentar
Condis Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Tja, den er gammel, den kan bli ukurrant , lite deler og få fra hoggeren osv.Det en sikkerhetsmessig katastrofe sammenlignet med noe nyere biler, alder sliter det også så ikke se deg blind på km. Helt sant, den har foresten stått i garasje når den ikke har blitt brukt helt frem til nå. Og lokalt har jeg 3 hoggere med nok av deler heldigvis. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 synes det var lite pga km stand. hviss det ikke er ulyder og viftreima og regreim blir skiftet får du kansje 15 k for den. Lenke til kommentar
Condis Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 synes det var lite pga km stand. hviss det ikke er ulyder og viftreima og regreim blir skiftet får du kansje 15 k for den. Akkurat det tenkte jeg også, jeg har jo sjekket over bilen rimelig nøye så den henger helt sammen og er ikke opprustet samt serviceheftet er utfyllt sålangt. Men regreima har ikke blitt byttet siden 1985 som kom på meg som et sjokk! Jeg tør ikke kjøre en meter før jeg har byttet den:P Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Disse gamle Mazdaene tåler regreimhavari svjv, endel motorer tar ikke noen skade av det. Lenke til kommentar
Condis Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Disse gamle Mazdaene tåler regreimhavari svjv, endel motorer tar ikke noen skade av det. Kjempe greier, får bare mere og mere troa jeg nå Lenke til kommentar
1915 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 men gjerne bytt regreim og viftreim Lenke til kommentar
Condis Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 men gjerne bytt regreim og viftreim Klart;) Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hadde en 323 fra samme periode, og det var ihvertfall ikke drivverket som gjorde til at jeg sa farvel til den. Var to tilfeller av rust som gjorde at den ikke ble eugodkjent. Like etterpå sa en støtdemper farvel. Salting i komb. med at den ikke sto i garasje før og etter at jeg kjøpte har vel mye og si. Hadde bare kjørt dobbelt så langt som den du skal til å kjøpe. Et par andre småfiks var at dørlås på førerside samt tenningslås var utslitt, så alt det man trengte for å ta den med seg var et skrujern. Sånne ting er jo bare å holde kjeft om.... Lenke til kommentar
Condis Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Et par andre småfiks var at dørlås på førerside samt tenningslås var utslitt, så alt det man trengte for å ta den med seg var et skrujern.Sånne ting er jo bare å holde kjeft om.... Haha, høres bra ut;) Ut av det alle sier så høres jo dette ut som en kvalitetsbil da, med mindre men kjente feil som dørlåsen evt. Satser på at jeg blir fornøyd en stund:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå