Gå til innhold

Trenger man destilert vann?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp installert min første vannkjøling. Planen var å kjøre systemet litt med vanlig vann for å få ut drit i slanger o.l. og deretter skifte ut med destilert vann. I farten glemte jeg meg ut og helte på Water Wetter før jeg byttet til destilert vann.

Jeg regner ikke med det er krise, men hva synes dere jeg skal gjøre? Bytte til destilert vann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp installert min første vannkjøling. Planen var å kjøre systemet litt med vanlig vann for å få ut drit i slanger o.l. og deretter skifte ut med destilert vann. I farten glemte jeg meg ut og helte på Water Wetter før jeg byttet til destilert vann.

Jeg regner ikke med det er krise, men hva synes dere jeg skal gjøre? Bytte til destilert vann?

Jeg hjalp brodern med vannkjølinga, og jeg kan ikke huske at vi brukte destilert vann. Vi bare kokte opp litt vann og tilsatte frostvæske.

Lenke til kommentar

Så lenge du har i riktig mengde Water Wetter skulle den vel ta livet av det meste av bakterier og flora. Selvfølgelig hvis du bruker destillert vann+Water Wetter er du jo enda sikrere, men vanskelig å si... Du MÅ ikke bytte vann, men da vil du jo føle deg sikrere :wink:

Lenke til kommentar

Nå står det faktisk på Water Wetter at den skal blandes 1 del til 30 del vann, noe som blir ca 3 %. Det er dette blandingsforholdet jeg har blandet etter.

Men tenker nok at jeg innen ikke så altfor lenge skifter vannet, for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Du bør bruke destilert vann som du kan kjøpe på apoteket (de selger faktisk sterilt vann til 18 kr for en liter).

Skal du bruke Water Wetter eller lignende skal du blande i det forhold som er anbefalt. Jeg brukte "AC fluid" og det skal være en 2% mix, dvs 20ml i en liter med vann.

Du bør ikke bruke vanlig frostveske da den er laget for støpejernsmotorer, de er faktisk så agresive at de ikke skal brukes i an aluminiumsmotor. :grumpy: Skal du bruke frostveske for bil så bruk i det minste en laget for aliminiumsmotorer. Personlig ville jeg etter å ha investert såpass med penger som du allerede har gjort investert i Water Wetter eller "AC corrosion protection"

Lenke til kommentar

Du bør ikke bruke vanlig frostveske da den er laget for støpejernsmotorer, de er faktisk så agresive at de ikke skal brukes i an aluminiumsmotor.  :grumpy: Skal du bruke frostveske for bil så bruk i det minste en laget for aliminiumsmotorer.  

Oksebæsj.

Personlig ville jeg etter å ha investert såpass med penger som du allerede har gjort investert i Water Wetter eller "AC corrosion protection"

Det vil i det minste gi mer effektiv kjøling ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...