Azma123 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Ja da har jeg bestemt meg for og dele mitt og min kamerat sitt arbied med og modde pc-er. Jeg kan vel begynne med og dele hva jeg har gjort hittil, får så vise litt på hva jeg jobber på nå. Her da gamer pc-en min, her ser dere innsiden hvor jeg har kuttet hull til 24-pins strømkablen, usb og frontpanel kablene. Delene består da av : CPU Intel Core i7-920 D0 @ 3,7GHz MINNE Mushkin DDR3 6GB extreme Performance XP3-16000 3x2048MB 2000Mhz. (9.10.9.24) GRAFIKK EVGA GeForce GTX 295 LAGRING 2x Western Digital Caviar 500GB S-ATA II Caviar Black 32MB cache 7200rpm @ Raid0 HOVEDKORT EVGA X58 SLI LE, Socket-1366 ATX Corsair Powersupply HX 850W Modular, 140mm fan, 80 Plus Gold, 6x PCI-E 6+2-pin, 12x SATA Thermalright ultra 120 extreme cpu kjøler. Dette er da en pc jeg tukler en del med og kommer til og oppdatere når jeg gjør noe nytt med den. Jeg har også laget en vifte annordning som man finner i 5,25 bayen. Dette er da en sponplate som jeg har kuttet ett 120mm hull og montert en 120mm vifte. Denne gir da kjølig luft direkte til cpu-kjølern. Side døren satt det orginalt plexiglass, jeg byttet det ut med gitter noe som blei mye finere:) Her da ett enkelt bilde av hvordan harddiskene er montert. ---------------------------------------- 12.01.2010: ---------------------------------------- Her er da noen bilder fra da jeg sleeva PSU-en min. Kjøpte sleeves fra MDPC, veldig nøgd med det jeg fikk av sleevs:) Her har jeg da åpna PSU-en for og få sleeva helt inn. Her den da ferdig sleeva. Her har jeg da begynt og montere inn delene igjenn, 2 stk nye WD disker også som kjøres i Raid 0 Ferdig med montering, har også lakkert logo på HDD deksle over diskene. Kommer nok ikke til og gjøre så mye med denne på en stund nå, blir vel bare nytt skjermkort etterhvert. --------------------------------------- Mediacentern: --------------------------------------- Dette kabinettet blei da mediacenter pc-en, skulle egentlig modde det til en kamerat men han kjøpte seg ett nytt kabinett. Slik så det da ut før jeg begynte på det: --------------------------------------- 12.01.2010: --------------------------------------- Mediacentern er også ferdig, skal se om jeg finner alle bildene fra byggingen av den forså legge ut. Her er jeg da ferdig med og lakkere innsiden og montert inn noe av hardwaren. Bilde av hvordan toppen ser ut med røde striper. Her er da bilde av fronten ferdig lakkert. Fronten montert på kabinettet. Da var Mediacentern ferdig, kommer nok til og skaffe nytt kabinett siden det er så stort kabinett og tar masse plass:P vurderer ett Antec 300 som jeg kan modde litt på. --------------------------------------- Kommentarer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1151087 Endret 12. januar 2010 av Azma123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå