the_alex Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Hei! Jeg er en gutt på 23 år, er omtrent 185 cm høy og veier ca. 90 kg. Jeg er ikke noe overvektig eller noe sånt, men har litt for mye rundt magen. Er også blitt medlem av et treningssenter der jeg har fått et treningsopplegg, der målet er å gå ned i fettmasse, og opp i muskelmasse. Så det jeg lurer på og spør dere som trener regelmessig; Hva bør jeg spise til en hver tid? Frokost, Lunsj, Middag, Kvelds. Hva bør disse forskjellige måltidene inneholde, og hvilke spesifikke "retter" anbefaler dere? Grunnen til at jeg spør, er at det jeg tror er sunt innimellom, er plutselig ikke godt for meg osv. Setter veldig stor pris på ALLE tips! Endret 10. september 2009 av the_alex Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Legger du ut treningsopplegget du har fått her? Jeg kan garantere deg at det er svada og at det ikke tar hensyn til ditt mål. Du må også vite at du ikke kan redusere fettprosenten og øke muskelmassen samtidig, men før du reduserer fettprosenten vil jeg anbefale deg å øke muskelmassen iallefall i 6 uker. www.myrevolution.no/nybegynnerprogram Denne er skrevet af Fagerli og er et eksempel på hva som ikke er svada. Du kan jo ta en titt og se om det ligner det du har fått. Kcal, progresjon og deload er nøkkelordene her, du kommer ingen veg med de samme vektene uke etter uke. Endret 10. september 2009 av War Lenke til kommentar
the_alex Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Legger du ut treningsopplegget du har fått her?Jeg kan garantere deg at det er svada og at det ikke tar hensyn til ditt mål. Du må også vite at du ikke kan redusere fettprosenten og øke muskelmassen samtidig, men før du reduserer fettprosenten vil jeg anbefale deg å øke muskelmassen iallefall i 6 uker. www.myrevolution.no/nybegynnerprogram Denne er skrevet af Fagerli og er et eksempel på hva som ikke er svada. Du kan jo ta en titt og se om det ligner det du har fått. Kcal, progresjon og deload er nøkkelordene her, du kommer ingen veg med de samme vektene uke etter uke. Okei, takk takk! Har det ikke her akkurat nå, men skal prøve å få lagt det inn til imorgen elns. Hehe, jeg vil ikke akkurat "slanke" meg, men jeg ønsker å vite hva jeg bør spise til en hver tid, og hva jeg bør holde meg unna. Høres vel litt ut som noen bør holde meg i hånda til kjøkkenbenken, men er totalt lost på dette emnet. Takk for reply'et Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Først må du få deg et program som fungerer, for eks det jeg linket. Så må du forstå det, dvs spørre online osv så du skjønner det med progresjon og hvordan øvelsene utføres. Deretter kan du regne ut hvor mye du skal spise. Siden du sier du har litt for mye rundt magen regner jeg deg som 80kg uten det overflødige fettet. Da blir totale kcal pr dag første 6 ukene 80x38=3040kcal Deretter skal dette deles opp i protein, karbohydrater og fett. Dvs 2g protein pr kg = 2x80=160gram = 160x4= 640kcal 25% av 3040 = 760 kcal :9 = 84gram fett 3040 - 760 -640 = 1640 kcal : 4 = 410 g karbohydrat Det blir 3040kcal Delt på 160g protein (640kcal) 410g karbohydrat (1640kcal) 84g fett (760kcal) Deretter skal de tallene fordeles på dagens måltider sånn ca likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå