Gå til innhold

Hyttetur AKAM midt-norge 26-27 september!


Sille

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Du innbys herved til hyttetur i Meråker Fra lørdag den 26. september til og med søndag den 27. september. Hytta ligger her i ett vidunderlig skog og fjellterreng.

 

Hytta er av meget god standard, med innlagt varmt/kaldt vann, dusj, strøm, og til og med parabol. Det er totalt 9 sengeplasser, fordelt på 4 soverom, to kjøkken med hybelkomfyr på hvert. Det er også en microbølgeovn der. kjøleskap er det også. Det er dyner og puter i hver seng, men ta med eget laken, putetrekk og dynetrekk. Sovepose er også en mulighet. Det er ca. 200m å gå fra nærmeste parkeringsplass, men stien er tørr og bred. Har du mye å bære så finnes det trillebår på hyttta. :thumbup:

 

Vi møtes på hytta (skal merke fra veien) på lørdag morgen/formiddag, og satser på å få en sosial fotografisk helg sammen. Det er helt frivillig om man vil ligge over, og det er fullt ut mulig å ta med seg sin bedre halvdel om man vil det, så lenge det er sengeplass. (er man hard-core så er det fullt mulig å ligge i telt ved hytta om det kniper på sengeplassene!)

 

Når det kommer til mat for helgen så vet jeg ikke helt hvordan vi skal løse det. Ett forslag er at vi tar med oss middagsmat selv, får så å dekke på langbord, slik at vi alle kan forsyne oss av allt. Brødmat og godis og slikt tar vi med oss selv. Når det gjelder drikke så er allt tillatt, men jeg har ingen som helst planer om en fyllefest, husk at det kanskje blir med personer som er under "drikke-alderen" også.

 

Når det gjelder de fotografiske aktivitetene for helga så er dette helt opp til enhver, og er også ganske væravhengig. Blir det godvær med masse høstfarger skal en ikke se bort fra at det blir en fjelltur, blir været dårlig så er vel aktiviteter i nærheten av hytta å foretrekke. Ta i alle fall med godt og vanntett fottøy, terrenget består av en god del myr.

 

Vil gjerne at folk som har planer om å komme melder seg på i denne tråden, eller med PM/mail til meg, slik at jeg har litt oversikt.

 

Velkommen!

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og kona satser på å være med. Foreløpig ønsker vi å holde av sengeplasser til overnatting, men dersom fototreffet blir stappfult og mange ønsker å overnatte, så er ikke vi de som tviholder på plassene.

 

Ang mat, så har Marthe (kona) sagt seg villig til å ordne med matlagingen dersom det er ønskelig. De som var på treffet på Rødde, vet å sette pris på kokkekunstene hennes. :) Åssen vi gjør det da, vet jeg ikke helt, men jeg regner med at 50-100 kr dekker middagen i så fall. Kravet for at hun skulle fikse maten, var at det ikke var Toro gryterett eller annen ferdigmat som folk skulle ha. :D

Lenke til kommentar
Jeg og kona satser på å være med. Foreløpig ønsker vi å holde av sengeplasser til overnatting, men dersom fototreffet blir stappfult og mange ønsker å overnatte, så er ikke vi de som tviholder på plassene.

 

Ang mat, så har Marthe (kona) sagt seg villig til å ordne med matlagingen dersom det er ønskelig. De som var på treffet på Rødde, vet å sette pris på kokkekunstene hennes. :) Åssen vi gjør det da, vet jeg ikke helt, men jeg regner med at 50-100 kr dekker middagen i så fall. Kravet for at hun skulle fikse maten, var at det ikke var Toro gryterett eller annen ferdigmat som folk skulle ha. :D

 

Toppers! Enormt bra! Da holder jeg av "blårommet" i den nye hytta til dere, der inne er det kun en dobbelseng.

Lenke til kommentar
Jeg og kona satser på å være med. Foreløpig ønsker vi å holde av sengeplasser til overnatting, men dersom fototreffet blir stappfult og mange ønsker å overnatte, så er ikke vi de som tviholder på plassene.

 

Ang mat, så har Marthe (kona) sagt seg villig til å ordne med matlagingen dersom det er ønskelig. De som var på treffet på Rødde, vet å sette pris på kokkekunstene hennes. :) Åssen vi gjør det da, vet jeg ikke helt, men jeg regner med at 50-100 kr dekker middagen i så fall. Kravet for at hun skulle fikse maten, var at det ikke var Toro gryterett eller annen ferdigmat som folk skulle ha. :D

 

Toppers! Enormt bra! Da holder jeg av "blårommet" i den nye hytta til dere, der inne er det kun en dobbelseng.

 

Høres bra ut. :) Er det noen matønsker, eller? Hvor mange kokeplater er det på det beste kjøkkenet, forresten?

Lenke til kommentar
Åh! Dette høres virkelig moro ut! Jeg har lyst til å være med - må finne ut om jeg har mulighet.. :)

 

Joda,- tror dette skulle bli topp jeg,- hytta og maten er det i alle fall ingenting å si på!

 

Da noterer jeg de som er med:

 

Sille

Arela

Ratleto + Marthe

 

 

Kanskje:

 

Karl-Peder

Lenke til kommentar
Høres bra ut. :) Er det noen matønsker, eller? Hvor mange kokeplater er det på det beste kjøkkenet, forresten?

 

Det er dessverre ikke mer enn to kokeplater i hvert av kjøkkene,- en hybelkomfyr i hvert kjøkken. Kan trampe i gang både primus og el-grill ute på verandaen da......

Lenke til kommentar
Høres bra ut. :) Er det noen matønsker, eller? Hvor mange kokeplater er det på det beste kjøkkenet, forresten?

 

Det er dessverre ikke mer enn to kokeplater i hvert av kjøkkene,- en hybelkomfyr i hvert kjøkken. Kan trampe i gang både primus og el-grill ute på verandaen da......

 

Ok. Skal videreformidle infoen, så får Marthe si litt om hva hun kan tenke seg å lage på et litt begrenset kjøkken. :)

Lenke til kommentar
Hvordan er det egentlig med jaktmuligheter og slikt der oppe? Er det rype/tiur/orrfuglterreng som det lovlig kan jaktes i?

 

Det er et glimrende jaktterreng,- spesiellt skogsfugl rundt hytta, men også rype. Jaktet masse før i tiden, og da på terrenget til hytteeierforeninga, men jeg ga opp når det ble mere jegere enn rype,- og de jegerene som var der gikk med 3-4 hunder og automathagler. Nå er det vistnok blitt mye bedre,- men problemet er å få tak i jaktkort.

 

Kort fra hytteeierforeninga er utelukket,- da må du stå som hytteeier på ei liste og ett fåtall kort blir trukket. Det er også mulig å få kjøpt jaktkort fra meraaker brug,- området heter "Langen". Der selges det kort for perioden 24-30 september til den nette pris av 1900kr. Søknadsfrist 1. mai. Etter 1.oktober er det mulig at det åpnes for salg av dagskort, men det er avhengig av bestanden, og ikke avgjort enda.

 

Men,- Fotojakta trenger en ikke jaktkort for, og den er gratis!

Endret av Sille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...