Mahdinho Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Når jeg putter inn en DVD eller en CD så blir den ikke oppdaget av PC'en. Også når jeg går inn på Min Datamaskin så finner ikke jeg DVD-RW stasjonen. Kan den ha blitt deaktivert? Er det noen som evt. vet hvordan den kan oppdages igjen? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Sjekk i BIOS om f.eks. JMicron kontroller er slått av eller lignende. Det kan være at den er disabled, dermed vil f.eks. ikke IDE funke el.l. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Lim inn %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s i Kjør, se om du finner den under DVD/CD-ROM i Enhetsbehandling, er den aktivert? Se i Diskbehandling, i vindu nederst til høyre, er CD-ROM der, har den stasjonsbokstav, hvis ikke, høyre klikk og gi den en stasjonsbokstav! Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Ask99, jeg gjorde alt du sa, og men jeg finner ikke hvor jeg kan aktivere den. Nator, hvordan går jeg fram til BIOS for å skjekke JMicron. Kan du si meg hvordan jeg kommer meg fram dit. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) I BIOS (vanligvis DEL eller F2 for å komme dit) går du på noe som inneholder f.eks. Onboard Devices og ser etter en slik kontroller og om den er "disabled". Edit: Ser du den der Ask99 sa du skulle lete? I såfall, så ser du nederste delen av vinduet. Finn CD-ROMen der, høyreklikk og så skal du kunne velge å gi den en stasjonsbokstav. Se vedlegget. Endret 10. september 2009 av Nator Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Så du fant den i Enhetsbehandling og Diskbehandling? Viser et bilde hvor min cd-rom er deaktivert i Enhetsbehandling, og jeg høyre klikker den for å aktivere. Men som du ser på bildet til Nator, den må ha en stasonsbokstav (eks. E:) Lenke til kommentar
Nado Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Les litt lengre nede på denne siden hvor det står Windows Vista http://support.microsoft.com/kb/314060/en-us Mulig dette løser problemet ditt. Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Nator, jeg gjorde det du sa. Men sjekk her, det står ikke noe om CD/DVD ROM. http://i32.tinypic.com/72eihg.jpg Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Løst!. Nado, linken jeg fikk fra deg fikset feilen. Jeg lastet ned programmet og den gjorde jobben sin. Takk Tusen takk til alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå