inztinct Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hei, jeg kjøpte en ferdig pc fra komplett for litt over ett år siden. I denne pc'en sto det ett PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, samme dag jeg fikk pc,første gang jeg slo den på kom det en rar lyd fra vifte til 3dkortet men jeg brydde meg ikke. Høres liksom ut som viften slingrer litt eller sånn. Visst jeg scroller nedover en internett side eller Alt+Tab ut i windows når jeg spiller får lyden en kort pause. Nå i den siste uken har det begynt og lagge i Wow når jeg kjører bare på halvbra grafikk(pleide og ha den på max nesten). Kortet ligger normal på 70c,nå har jeg tatt opp viften til 80% og kortet er akkurat nå nede i 45grader! På siden av kortet er det noe som kan minne om vannkjøling, to type aluminumsrør som går langs siden og inn i viften. Noen som har noen tips? Som vet om kort serien har til vane for og vere varme? Og til slutt kan viften bli fortere slitt eller gjøre sånn at det er større sjanse for at det blir noe gale med den når den kjøres raskere? Takk på forhånd for svar, alt hjelper Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg har 2 stykker, og de ligger på 80 grader konstant. Så jeg tror ikke det er noen problemer med temperaturen Lenke til kommentar
inztinct Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Jeg har 2 stykker, og de ligger på 80 grader konstant. Så jeg tror ikke det er noen problemer med temperaturen Okey, installerte den nyeste versjonen av directx og den nyeste driveren her en dag også! Har det noe og bety kansje? Går jeg på enhetsbehandling og prøver og tilbakestille driveren går det ikke,går ikke ann og trykke på knappen. Kan jeg installere en gammel versjon? Og kan jeg installere DirectX 9.0c igjen, oppå den siste? Hvordan vet jeg om jeg har versjon 10? hehe,mangen spørsmål. =/ Litt hjelpeløs Lenke til kommentar
SirTommy Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 DirectX oppdaterer seg når du installerer det som du har gjort der så det er riktig. Driverne til kortet kan alltids være greit å oppdatere, syns catalyst 9.8 er veldig bra. Viftestyring synes å være bedre enn før. Når du oppdaterer driverne så bør du først avinstallere via CCC. Så starte opp pc'n i sikkerhetsmodus for så å kjøre driversweeper e.l. Da starter du igjen normalt og deretter legger inn siste driver. Ganske tungvint sikkert, men det fungerer. Har flere ganger tidligere lagt ny driver oppå den andre, selv om jeg hadde avinstallert den via kontrollpanel osv. Driversweeper er "et must". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå