Gå til innhold

Diktafon i bruk ved forelesninger - hvilken er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har da brukt denne på en forelesning med kvalitet på 320 bit mp3 format. Ingen funksjoner ble brukt utenom dette, mic nivå på 80 med foreleser omtrent 1 meter fra denne. Ca. 2 timer forelesning ble 260 MB.

Lydkvaliteten er helt fabelaktig, og jeg kan rekommendere denne til enhver som ønsker å ta skikkelige opptak av forelesninger.

Lurer forresten på hva det medfølgende programmet faktisk gjør? Jeg håpet at jeg kunne bruke dette til å fjerne uønskede pauser (døtid) fra opptak, men ser ikke ut til at dette er rett?

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Når du bruker den i 8 timer i strekk benytter du vel stamina mode? Ellers noen erfaring med faktisk batterilevetid i forhold til de oppgitte (6t norm/11 tim stamina)?

Kan bekrefte at oppladbare batterier på 2500 mAh fra Vanson holder 11 timer i stamina mode på første gangs lading.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig poenget med å ta opp forelesninger? Jeg ser to grunner, enten har man lærevansker eller så skal man ha A i snitt.

For min del er det for korte kurs med selvstudie mellom samlinger, hvor det gås raskt gjennom mye informasjon på kort tid.

Opptakene brukes hvis/når notatene ikke er gode nok, slik at man kommer seg videre og ikke står fast frem til neste samling.

Ingen vits å ta opp et helt semester hvis man går på skole.

Det er tidskrevende arbeid å gå gjennom opptak for å finne den informasjonen du måtte mangle.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...