Gå til innhold

Installert Suse 8.2 - noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Har nå installert Suse 8.2, ting fungerer stort sett bra, men jeg har noen spørsmål:

- hvordan stille refreshrate i forskjellige oppløsninger? Kjører nå 1600x1200@81hz, og når jeg velger en annen oppløsning, og tester får jeg "out of scan range" på skjermen. Hvordan kan jeg velge f.eks. 1280x1024@100hz som standard?

- hvordan stille repetisjonshastighet og -forsinkelse på tastatur?

- hvordan få scrollehjulet på musa (Logitech Cordless Mouseman optical) til å funke?

- må jeg installere samba for å kunne lese andres delte mapper på nettverket (xp-maskiner)?

- fontene i Mozilla ser helt forferdelige ut. Tror jeg har installert Microsoft TrueType fonts. Det ser ut som teksten er et mislykka forsøk på antialiasing, absolutt helt ubrukelig og veldig slitsomt å lese. Hva skal jeg gjøre?

- opengl fungerer dårlig. Hvordan installere drivere til mitt bba Radeon 8500 64mb?

Har kikket litt i /ect/X11/XF86Config, men vet ikke helt hva som skal endres eller om det er her det skal gjøres.

Helt sikkert noen som har peil her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- hvordan få scrollehjulet på musa (Logitech Cordless Mouseman optical) til å funke?

Fra min XF86Config-4:

Identifier "Mouse1"

Driver "mouse"

Option "Protocol" "ImPS/2"

Option "Device" "/dev/psaux"

Option "ZAxisMapping" "4 5"

Har ikke samme mus som deg, men hos meg var "ImPS/2" og ZAxisMapping trikset for å få hjulet til å fungere.

Lenke til kommentar
Har nå installert Suse 8.2, ting fungerer stort sett bra, men jeg har noen spørsmål:

- hvordan stille refreshrate i forskjellige oppløsninger? Kjører nå 1600x1200@81hz, og når jeg velger en annen oppløsning, og tester får jeg "out of scan range" på skjermen. Hvordan kan jeg velge f.eks. 1280x1024@100hz som standard?

Sjekk denne

- hvordan stille repetisjonshastighet og -forsinkelse på tastatur?

Du må nok legge til et eller annet under

Section "InputDevice"

Driver "Keyboard"... 

I XF86Config'en vil jeg tippe, vet ikke helt hva, prøv å søke på google...

- må jeg installere samba for å kunne lese andres delte mapper på nettverket (xp-maskiner)?

Ja det må du nok, men det er absolutt ikke vanskelig...

- fontene i Mozilla ser helt forferdelige ut. Tror jeg har installert Microsoft TrueType fonts. Det ser ut som teksten er et mislykka forsøk på antialiasing, absolutt helt ubrukelig og veldig slitsomt å lese. Hva skal jeg gjøre?

Står noe om det her...

Det er lurt å søke litt før man poster, bedre kjent som RTFM!

MarcelSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...