vebwa Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har nå installert Suse 8.2, ting fungerer stort sett bra, men jeg har noen spørsmål: - hvordan stille refreshrate i forskjellige oppløsninger? Kjører nå 1600x1200@81hz, og når jeg velger en annen oppløsning, og tester får jeg "out of scan range" på skjermen. Hvordan kan jeg velge f.eks. 1280x1024@100hz som standard? - hvordan stille repetisjonshastighet og -forsinkelse på tastatur? - hvordan få scrollehjulet på musa (Logitech Cordless Mouseman optical) til å funke? - må jeg installere samba for å kunne lese andres delte mapper på nettverket (xp-maskiner)? - fontene i Mozilla ser helt forferdelige ut. Tror jeg har installert Microsoft TrueType fonts. Det ser ut som teksten er et mislykka forsøk på antialiasing, absolutt helt ubrukelig og veldig slitsomt å lese. Hva skal jeg gjøre? - opengl fungerer dårlig. Hvordan installere drivere til mitt bba Radeon 8500 64mb? Har kikket litt i /ect/X11/XF86Config, men vet ikke helt hva som skal endres eller om det er her det skal gjøres. Helt sikkert noen som har peil her... Lenke til kommentar
Layne Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 - hvordan få scrollehjulet på musa (Logitech Cordless Mouseman optical) til å funke? Fra min XF86Config-4: Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "Device" "/dev/psaux" Option "ZAxisMapping" "4 5" Har ikke samme mus som deg, men hos meg var "ImPS/2" og ZAxisMapping trikset for å få hjulet til å fungere. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har nå installert Suse 8.2, ting fungerer stort sett bra, men jeg har noen spørsmål: - hvordan stille refreshrate i forskjellige oppløsninger? Kjører nå 1600x1200@81hz, og når jeg velger en annen oppløsning, og tester får jeg "out of scan range" på skjermen. Hvordan kan jeg velge f.eks. 1280x1024@100hz som standard? Sjekk denne - hvordan stille repetisjonshastighet og -forsinkelse på tastatur? Du må nok legge til et eller annet under Section "InputDevice" Driver "Keyboard"... I XF86Config'en vil jeg tippe, vet ikke helt hva, prøv å søke på google... - må jeg installere samba for å kunne lese andres delte mapper på nettverket (xp-maskiner)? Ja det må du nok, men det er absolutt ikke vanskelig... - fontene i Mozilla ser helt forferdelige ut. Tror jeg har installert Microsoft TrueType fonts. Det ser ut som teksten er et mislykka forsøk på antialiasing, absolutt helt ubrukelig og veldig slitsomt å lese. Hva skal jeg gjøre? Står noe om det her... Det er lurt å søke litt før man poster, bedre kjent som RTFM! MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå