SimenHM Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hei Har litt problemer her, og håper noen kan hjelpe meg litt.KJøpte en SuperTalent 32GB 230/160MBps SSD disk oss D.IMPULS til os, og la in vista. Det fungerte bra. Fikk nettopp en studlisens av win7 og gikk til innkjøp av en til for å sette de i RAID 0, grunnet litt lite plass med 32Gb, og grunnet massive beskjeder med lite plass på hardisk. Fant aldri noen god løsning på raid i win7, og valgte heller å gå får 1 ssd i hver pc(har 2), og prøve det. Win 7 finner Raid partisjonen men når jeg velger bort dette i bios finner ikke instalasjon dvd ssd hardiskene. Har formatert hardiskene (prøved begge to i pc til installasjon), og valgt bort raid i i bios. Win 7 dvd finner min samsung 1Tb disk, men ikke ssd diskene. PRØVD alt (tror jeg). Skjønner ikke hva det er. Diskene funker det vet jeg og har installert RC tidligere på en av de. noen som har et tips? Foxconn Bloodrage som hovedkort.. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Hei Har litt problemer her, og håper noen kan hjelpe meg litt.KJøpte en SuperTalent 32GB 230/160MBps SSD disk oss D.IMPULS til os, og la in vista. Det fungerte bra. Fikk nettopp en studlisens av win7 og gikk til innkjøp av en til for å sette de i RAID 0, grunnet litt lite plass med 32Gb, og grunnet massive beskjeder med lite plass på hardisk. Fant aldri noen god løsning på raid i win7, og valgte heller å gå får 1 ssd i hver pc(har 2), og prøve det. Win 7 finner Raid partisjonen men når jeg velger bort dette i bios finner ikke instalasjon dvd ssd hardiskene. Har formatert hardiskene (prøved begge to i pc til installasjon), og valgt bort raid i i bios. Win 7 dvd finner min samsung 1Tb disk, men ikke ssd diskene. PRØVD alt (tror jeg). Skjønner ikke hva det er. Diskene funker det vet jeg og har installert RC tidligere på en av de. noen som har et tips? Foxconn Bloodrage som hovedkort.. har ikkje sjekket HKet ditt om det støtter nokon for for raid. men du må i alle fall ha raid 0 for å få ytelse og mest mulig plass. i Windows har du bare software raid og det går ikkje ann å opprette på OS disken (den som kjører windows) du må som regel aktivere raid på Sata i bios og så må du velge raid som boot i bios. og så til slutt må du inn i biosen til raid kontrolleren (som regel Ctrl+i under oppstart rett etter bios)og opprette et Array (f.eks Raid 0) du velge da det 2 diskene dine. husk at då vil all data på begge diskene vil forsvinne Endret 9. september 2009 av DArkwIng Lenke til kommentar
brk Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) nm. Endret 10. september 2009 av brk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå