Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva koster generelt en full lakkering ?


Come Closer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Hvis det hadde vært en forsikringsjobb, hadde vel regningen kommet på mellom 50 og 60.000 i "sentrale strøk." Men det er alltids mulig å få det rimeligere, med samme kvalitet på arbeidet. Og mye rimeligere dersom du ikke er spesielt kresen..

 

Ca 1200 euro i Romania for lakkering inn og utvendig, motorrommet inkludert. Bilen blir ribbet ned til skallet. Lyddemping koster noe mer.

Lenke til kommentar
De er jo veldig flinke til å ribbe biler i romania, da :p

 

LOL, det var i gamle dager. Ei venninne av meg skulle på jobb og fant bilen sin ribbet. Alle dører, panseret, bakluka, alle hjulene var vekk.

I dag er det strenge straffer for slikt. Leste om en gutt på 16 som stjal en mobil fra en kafe. Han fikk 3 år for det.

Lenke til kommentar
Hvis det hadde vært en forsikringsjobb, hadde vel regningen kommet på mellom 50 og 60.000 i "sentrale strøk." Men det er alltids mulig å få det rimeligere, med samme kvalitet på arbeidet. Og mye rimeligere dersom du ikke er spesielt kresen..

 

Ca 1200 euro i Romania for lakkering inn og utvendig, motorrommet inkludert. Bilen blir ribbet ned til skallet. Lyddemping koster noe mer.

 

Én vinter i Norge, så finner du sannsynligvis rust ;)

Lenke til kommentar
Hvis det hadde vært en forsikringsjobb, hadde vel regningen kommet på mellom 50 og 60.000 i "sentrale strøk." Men det er alltids mulig å få det rimeligere, med samme kvalitet på arbeidet. Og mye rimeligere dersom du ikke er spesielt kresen..

 

Ca 1200 euro i Romania for lakkering inn og utvendig, motorrommet inkludert. Bilen blir ribbet ned til skallet. Lyddemping koster noe mer.

 

Én vinter i Norge, så finner du sannsynligvis rust ;)

 

Det er en typisk 'norsk er best' reaksjon. Norsk kvalitet er så bra at Forbrukerrådet drukkner i håndtverkssaker. Håndtverk av alle slags er representert.

I mange andre land er det mye enklere å ta en for dårlig håndtverk men her i Norge må du ha dyre advokater og slite for å få tilbake pengene.

Saken min med Gasspesialisten hadde vært løst for lenge siden og mannen fratatt godkjenning, EU-kontroll for lenge siden.

Endret av Indian
Lenke til kommentar
Det er en typisk 'norsk er best' reaksjon. Norsk kvalitet er så bra at Forbrukerrådet drukkner i håndtverkssaker. Håndtverk av alle slags er representert.

I mange andre land er det mye enklere å ta en for dårlig håndtverk men her i Norge må du ha dyre advokater og slite for å få tilbake pengene.

Saken min med Gasspesialisten hadde vært løst for lenge siden og mannen fratatt godkjenning, EU-kontroll for lenge siden.

 

Det var overhodet ikke min hensikt å gi inntrykk av at "Norsk er best," så jeg beklager at jeg kanskje var litt kort.Vi lager ikke biler engang så det passer jo ganske dårlig i slike tilfeller ;)

 

Det er litt spesielt med "lakkforhold" her i Norge, og kommentaren min kommer på grunn av egne erfaringer, samt utallige historier om folk som har fått lakkert bilene sine i Europeiske land litt lengre sør (og ofte øst) enn oss. De har ikke samme utfordringer i forhold til ustabile temperaturer, saltede veier osv, og rutinene de har for rustbeskyttende grunnarbeid er dermed ikke sammenlignbart i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...