Papirstopp Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 130kg Knebøy. Bilde tatt i feil tidspunkt (på tur opp.) Så fikk jeg kommentar om at det er galskap av meg og gjøre dette uten belte. Jeg har alltid følgt 5x5 stronglifts sitt konsept om at det bare skaper "falsk" støtte. Burde jeg bruke belte for og unngå ryggskader? Ryggen er helt fin. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Tull, man bruker belte først når teknikken svikter og man ikke kan utføre øvelsen korrekt. Grunnen til dette er at uten belte strammer du magen , dvs innover for å skape stabilitet. Med belte presser du utover for å skape et trykk for å oppnå det samme. Den puta ville jeg kastet, den skaper bare vingling. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Bare etter å ha sett bildet så er jeg skeptisk til dybden på knebøyen din. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Som sakt bilde er tatt når jeg var på tur opp, nesten ferdig med bøyet! Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Regner med at låra dine går under vannrett i bunn, ellers er det bare til å ta av en del skiver. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Er 90grader. Lenger går det ikke uansett hvor lite vekter jeg har på. Nesten som en "sperre" ved 90grader, etter det er det bare ryggen jeg tar ned. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Så lenge du har rett rygg, er det ikke store faren for skade. (så lenge du ikke endrer rettning fort slik at stanga hopper litt) For meg så ser det ut til at du kunne rettet deg litt opp øvest. Men mulig det bare er bildet. Kan også anbefale deg å skaffe strykeløfter sko, det vil gi det bedre balanse og derfor muligheten til å gå enda lengre ned og like vel holde ryggen strak (du trenger ikke å bøye deg for å holde balansen) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Mine tips: - Drit i belte, på maksløft kan det være greit, men eller klarer du deg fint uten. - Om du ikke greier å gå dypere enn 90 grader, prøv å stå bredere, la tærne peke litt utover og jeg kan garantere deg at du kommer dypere. Om du fremdeles ikke kommer dypere så tøy setemusklene og bakside lår og se om du kommer dypere da. Du mister nær sagt all trening av hoftene når du bare går til 90 grader. Jeg ville vurdert å kjøre frontbøy istedet da. - Trenger du virkelig den skumbeskyttelsa over skuldrene? Om du dropper den vil du ganske fort greie å løfte smertefritt uten den Lenke til kommentar
DMN Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Er 90grader. Lenger går det ikke uansett hvor lite vekter jeg har på. Nesten som en "sperre" ved 90grader, etter det er det bare ryggen jeg tar ned. Tull. Med mindre du faktisk har kne/ryggskader så er det ingen grunn til at du ikke skal gå under 90 grader. Og hvis det er fysisk umulig for deg å gå lavere, så vil jeg si det er noe ganske feil på teknikken din. Endret 10. september 2009 av DMN Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Jeg står ganske smalt med benene som regel, med tærne peikt nesten innover, så skal prøve og gå breiere. Vet den skumgummigreia er dumt, men jeg får så pokkers ondt vis de hviler på nakkemusklene. Har slatters som er en skade i knærne. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Når du ser verdens sterkeste løfte står de så bredt at bene er helt inntill stativet så de kan dytte imot. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Takk for de som har orket og svart. Neste trening skal jeg prøve og stå litt bredere. Mandag trener jeg med brannkorpset så da kan jeg sikkert få noen til og se på teknikken min. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Evt filme det og legge det opp her. ' Teknikk trener du med lette vekter, det tar vanligvis 3-4 mnd selv for proffe. Og hvordan ser programmet og kosten din ut? Du kommer ingen veg med de samme vektene trening etter trening eller om du spiser forlite. Endret 10. september 2009 av War Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Kjøre en liten økt med teknikk og en økt med "vanlig" trening? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Teknikken burde sitte før du lesser på med vekter, dvs beinpress osv som vanlig trening og lette vekter-teknikk i bøy, helt til teknikken sitter. Da må du få noen som kan den til å se på. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Har ikke bare lesset på med vekter. Følgt stronglifts lenge og delodet 3 ganger. Nå er jeg på 115 kg 5x5. Er bare nede i 80-90 grader på bøyet, det som er dumt. Og dette skal jeg prøve og forbedre på selvfølgelig. Men dumt og trene med 60 kg teknikk tre ganger i uka siden jeg føler dette er og gå tilbake... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Faktisk helt feil! Selv om du ikke ser like tøff ut med 60kg, er det faktisk et skritt fram hvis det gjør at du klarer å komme helt ned! Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Skjønner hva du mener. Skal prøve litt bredere stilling og se om jeg får meg under 90 grader. Teknikken er ikke ille, den er helt grei, jeg er strak i ryggen, men kommer meg bare til 90 grader. Det er problemet. Men prøver i morgen og se hvordan jeg kan komme dypere. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hviler ikke stanga på nakken? Og ifølge stronglifts skal du ikke ha tommlingen rundt stanga. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Stanga bør ikkje kvile på den kulen du har baki nakken, den bør ligge lenger bak, då skal det ikkje gjere vondt når du blir vandt til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå