Gå til innhold

HW-rekka@TG2010 (Det er over nå, sees igjen til neste år =/

Livsviktig!  

98 stemmer

1. 1. IceTøs eller TøsMan?

2. 2. BurkaGuri eller TøseBurka?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg satt sammen en helt grei, og forhåpentligvis sterk nok til å kjøre StarCraft 2 glatt, spill-PC. Bestilte halvparten fra PS og halvparten fra Komplett, og begge sendte varene i dag. Det er niiice. :fun:

Også ser jeg at PS frister veldig med en 21,5" full HD/DVI skjerm til 999,-. Det er jo grisebillig! Lurer på om jeg skal si takk og farvel til 17-tommeren som har fulgt meg så trofast og problemfritt i så mange år.

Lenke til kommentar
Også ser jeg at PS frister veldig med en 21,5" full HD/DVI skjerm til 999,-. Det er jo grisebillig! Lurer på om jeg skal si takk og farvel til 17-tommeren som har fulgt meg så trofast og problemfritt i så mange år.

Jeg vurderer den samme skjermen, men jeg har egentlig mest lyst på en 24", tror jeg.

Ellers så sikler jeg litt på en PC fra PCstyling så slipper jeg tenke noe særlig. :p

Lenke til kommentar

24" er jo konge, da. Men jeg lurer på om det blir litt vel stort for meg. Det jeg liker best med 17-tommeren, er at den tar så liten plass. Men det er ikke så fett å måtte sitte ved pulten hver gang man skal se film på PC-en, heller. :p

Jeg lurer egentlig mest på hvordan fargekvaliteten er på denne skjermen. Om den duger til bildebehandling og sånt. Noe negativt det jo være når det er så billig.

Liker å bygge PC selv, jeg, egentlig. Da har jeg stålkontroll over hva jeg har. Jeg liker stålkontroll. :cool:

Lenke til kommentar

Ja, tenker på det jeg óg. Men ih.

Sitter med en 22" og en 17" nå, hadde vært litt kos med en 24" full HD som kunne erstatta 22" som hovedskjerm og hatt den ved siden av i steden. 17" har en død pixel óg. :(

Ja, forsåvidt sant. Men de på PCstyling er virkelig dyktige, så jeg er egentlig ikke så bekymra sånn sett. Eneste er prisen. Og at det selvfølgelig er mer kos å ha en PC en har valgt ut helt selv. Det er jo babyen min.

Lenke til kommentar

Men opplever du 22" som liten? Jeg aner ærlig talt ikke hvordan det er å spille og sånt på noe særlig større enn 17", i og med at det er det jeg har hatt i så mange år. Jeg kunne jo selvsagt tatt det helt ut og gått for 24" når jeg først skulle kjøpe ny skjerm, men jeg er usikker på om behovet virkelig er der. Egentlig burde jeg vel stikke ned på Elkjøp eller noe og kikke på noen varianter. Sånn for å få litt feelingen på hvor store de egentlig er.

Hvor mye tar PC-stylerene for jobben, egentlig? Delene de bruker tar de vel markedspris på?

Lenke til kommentar

Nei, nei! Absolutt ikke for liten, men mye vil ha mer? :p

Mja, ikke sikker? Ikke sett så nøye på det. Men å kjøpe en helt ny pc i steden for å oppgradere den jeg har stående, vil jo nødvendigvis koste litt mer. Vi bestiller de ferdige de har lista opp på sida si, så det er den ene vi har stående på jobb jeg lurer litt på. Sannsynligvis ender jeg nok opp med å bare oppgradere selv. Kan jo ikke bare plutselig bytte ut babyen min.

Lenke til kommentar

Er den gamle kassa di oppgraderbar, hadde jeg lett gjort det om jeg var deg. Jeg tenkte først å gjøre det selv, men ikke noe inni der var nyere enn fire-fem år gammelt. Og det, dét blir for teit. :p

Også er det jo ekstra stas å ha noe man har bygget selv. Mer personlig blir det jo ikke ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Eneste jeg kunne tenkt meg å ha bortebygd er serveren, det kan være en fordel til tider.

Spillmaskina skal være hjemmebygd, noe annet vil jeg ikke ha.

Lenke til kommentar

"Selvbygd er velbygd" ;)

Eg har også lurt litt på skjermoppgradering, men eg veit ikkje heilt - har 22" no, og då veit eg ikkje om det er mykje vits i å oppgradere til 24". Og å oppgradere til 26"-30" kan fort bli litt dyrt... O_O *gruble*

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...