geriljajoe Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Når jeg sender store filer fra pc1 til pc2 ligger det jevnt på 11.5 MB/s. Som dere ser av nettverket mitt kjører jeg da giganettverk, men i Telenor ruteren går jeg ut i fra at det kun er 100 mbit. Begge pc'ene er koblet til gigaswitchen, men en kabel får fra switch til ruter for internett. Må denne byttes ut for å kunne dra nytte av mitt giganettverk? Begge nettverkskortene er for øvrig satt til "auto negotiation". Mulig jeg må endre til noe annet her eller? half duplex, full duplex? Setter pris på om noen kan hjelpe meg her! Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Bruker du kategori 6 nettverkskabler? Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Bruker du kategori 6 nettverkskabler? Nope, kun cat 5. På pc2 ser jeg nå et det står 100 mbit, selv om det er et splitter nytt gigakort fra Dlink. Har lagt inn driver, men får ikke den til å bli 1000 mbit... Nå fikk jeg ihvertfall ordnet det slik at begge nic har 1Gbps, men overføringshastigheten ligger kun på 22 MB/s. Skal det ikke gå raskere med et giganettverk? Skal jeg ikke i teorien ha noe sånt som 125 MB/s? Endret 10. september 2009 av geriljajoe Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) EDIT: Du fikset det ja Det kan være disker og protokoller som er flaskehals. Endret 10. september 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Vel, det sitter kun sata disker på hver av pcene (Samsung spinpoint). Har du noen konkrete sjekkpunkter som kan sørge for at hastigheten øker betraktelig? Begge pc'ene kjører w7, og overfører da via vanlig deling av nettverksmapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå