Gå til innhold

Trenger hjelp ASAP med lyd som ikke kommer

Anbefalte innlegg

Har følgende maskin:

Kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338137

Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336805

Skjermkort: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=105942

Har jeg oversett noe her, eller hva...?

Uansett jeg får ikke spilt av musikk og slikt. Noen endringer på HK som må gjøres?

Når jeg trykker på lydegenskaper, finnes følgende: Digital Audio (HDMI), Speaker, Headphones og Digital (S/Pdif). Det er den siste som er aktivert/default. De andre står det ikke plugget inn på.

Evt drivere som mangler?

Trenger hjelp snarest...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mere info hadde vært greit, hvilket operativsystem bruker du, hvor finner du lydegenskaper, er det i Realtek, og ser du Realtek(driver) i Enhetsbehandling, hvis ja, er den aktivert?

Har dette fungert før, eller er det en ny instalasjon?

Hvilken lyd utgang bruker du på hoved kortet, er det de analoge mini jack, eller en av de digitale coaxial/optical?

Er Azalia Codec under Integrated Peripherals satt til Auto i bios, som den skal være når det intregerte lydkortet brukes!

Lenke til kommentar
Litt mere info hadde vært greit, hvilket operativsystem bruker du, hvor finner du lydegenskaper, er det i Realtek, og ser du Realtek(driver) i Enhetsbehandling, hvis ja, er den aktivert?

Har dette fungert før, eller er det en ny instalasjon?

Hvilken lyd utgang bruker du på hoved kortet, er det de analoge mini jack, eller en av de digitale coaxial/optical?

Er Azalia Codec under Integrated Peripherals satt til Auto i bios, som den skal være når det intregerte lydkortet brukes!

Bruker Win7.

Vedlegger et screenbilde av enehetsbehandlingen.

Ikke fått dette til å fungere fra dag en.

Foreløpig har jeg bare prøvd med vanlige øretelefoner (utgang både foran og bak på kabinettet), men det skulle vel komme lyd uten dette og?

Satt til Auto i Bios ja.

Håper dette var mer opplysende.

post-89345-1252565889_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den Ati lyd driveren i Enhetsbehandling fulgte vel med skjermkort driveren, mener den skal brukes til lyd gjennom skjermkort. Prøv å høyreklikk den, og deaktiver.

Var det i Realtek lydegenskaper eller Ati du hadde "Digital Audio (HDMI), Speaker, Headphones og Digital (S/Pdif)" valget?

Lenke til kommentar
Den Ati lyd driveren i Enhetsbehandling fulgte vel med skjermkort driveren, mener den skal brukes til lyd gjennom skjermkort. Prøv å høyreklikk den, og deaktiver.

Var det i Realtek lydegenskaper eller Ati du hadde "Digital Audio (HDMI), Speaker, Headphones og Digital (S/Pdif)" valget?

Hadde den i Realtek lydegenskaper.

Satte inn et annet lydkort bare for å sjekke, og det fungerer som fot i hose. Her er speaker aktivert og lyd kommer ut gjennom øretelefonene. Men som sagt for det opprinnelige lydkortet så er ikke speakers aktivert/plugget i.

Kan vel nevnes at vet å bruke øretelefonene på det opprinnelige kortet, så hører jeg en svak susing....men som sagt ingen lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...