EG-s Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Noen som har erfaring med erstatning for forsvunnet brevpakke? Bestilte noe fra en nettbutikk som ble sendt som brevpakke, men varen virket ikke. Fikk rma nummer og sendte den på samme måte tilbake. Får beskjed om at pakken ikke er mottatt, så lurer på om det er noen vits å søke posten om erstatning? Endret 5. oktober 2009 av EG-s Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Er såvidt jeg vet ikke forsikring på brevpost. Prøv i Posten-FAQ'en Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Det er sant som Wikipedersen sier, brevpost er ikke forsikret og Posten vil ikke erstatte noe.. Vi fikk en dåpsgave (tinntallerken) tilsendt som brevpost, den hadde fått seg en skikkelig trøkk og hadde en stor bulk. Ringte Posten og som sagt hadde de ikke noe erstatningsansvar, men som plaster på såret fikk vi en solid bunke frimerker og en-eller-annen førstedagskonvolutt. Det var jo forsåvidt god kundeservice så lenge de i utgangspunktet ikke erstatter noe. I ditt tilfelle er jeg litt mer i tvil. Posten er nok (dessverre) uten ansvar, men hva med nettbutikken? Du har jo bare sendt det i retur på samme måte som de sendte det til deg. I tillegg er det jo nettbutikkens "feil" at du måtte returnere varen; de sendte deg et defekt produkt. Hva sier nettbutikken? Har du noen kvittering som kan sannsynliggjøre at du har sendt brevet? Betalte du med kort når du kjøpte frimerker, eller fikk du kanskje kvittering? Er litt i tvil om hvem som egentlig er Postens kunde her. Det er jo du som fysisk sendte varen (og betalte for den), men siden det er en reklamasjon er det nettbutikken som til syvende og sist skal betale for returfrakt. Problemet er vel å kunne dokumentere at du faktisk har sendt varen i retur. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Hvis du har kvitterng for dette ville jeg sendt nettbutikken en kopi og på den måten sannsynliggjort forsendelsen. Når ting sendes som brevpost har man ingen andre "beviser" og det vil bli ord mot ord når butikken hevder at de aldri har mottatt brevet. Juridisk er nok du som avsender ansvarlig for pakken helt til den kommer frem til mottaker, akkurat som nettbutikken var ansvarlig for at du fikk pakken frem til deg. At den nå kanskje har blitt borte er ikke nettbutikken sin feil. Endret 10. september 2009 av Rookie_NO Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Har nok ikke kvittering på 15,50kr. Var på posten og fylt ut et "forsvunnet" skjema, samme person som tok imot den. Var to demo minnebrikker som kom løse i en crucial eske, hvor ingen virket. Svarte butikken at det ikke var sporingsnummer, men har ikke fått tilbakemelding. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Husk at brevpost kan ta tid, er det lenge siden du sendte den? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hvem bestemte hvordan dette skulle sendes i retur. Siden dette dreier seg om reklamasjon, er det nettbutikken som skulle betalt for forsendelsen. Derfor hadde det ikke noen hensikt å velge billigste måte. Så, dersom ikke nettbutikken spesifikt har bedt deg om å sende dette i brevpost, så stiller du nok dessverre svakt. Det er ikke noen måte å bevise at dette er sendt. Så til andre som har en reklamasjon på gang. Sørg for å sende dette som registrert post siden det er nettbutikken som skal betale for forsendelsen. I ditt tilfelle ble det leaning by doing. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Skulle nok sendt som registrert, men brukte samme måte (brevpakke). Vet at butikken skal betale returporto men var vel dumsnill. Pakken var merket med mottaker\avsender\ rma nummer + rma mail med mottaker adresse i pakken. Sendt for tre uker siden. De svarte at rma ikke var registrert og spurte etter sendingsnummer. Sendte mail tilbake for noen dager siden at en ikke hadde sendingsnummer, men har ikke fått svar. Surt å tape 400kr på demo minnebrikker som ikke fungerte Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Posten ser ikke ut til å ha funnet noen feil. Nettbutikken svarer ikke lenger på mail sendt etter opprinnelig svar "rma ikke registrert". Endret 1. oktober 2009 av EG-s Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Ser nå butikken er oppløst, Navitel.no. Ikke rart de nekter for å ha mottatt reklamasjonen, samt ikke svart må mail etc på uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå