Gå til innhold

Butikk nekter mottat reklamasjon, nå er den oppløst.


EG-s

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med erstatning for forsvunnet brevpakke?

 

Bestilte noe fra en nettbutikk som ble sendt som brevpakke, men varen virket ikke.

Fikk rma nummer og sendte den på samme måte tilbake.

 

Får beskjed om at pakken ikke er mottatt, så lurer på om det er noen vits å søke posten om erstatning?

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant som Wikipedersen sier, brevpost er ikke forsikret og Posten vil ikke erstatte noe..

Vi fikk en dåpsgave (tinntallerken) tilsendt som brevpost, den hadde fått seg en skikkelig trøkk og hadde en stor bulk. Ringte Posten og som sagt hadde de ikke noe erstatningsansvar, men som plaster på såret fikk vi en solid bunke frimerker og en-eller-annen førstedagskonvolutt. Det var jo forsåvidt god kundeservice så lenge de i utgangspunktet ikke erstatter noe.

 

I ditt tilfelle er jeg litt mer i tvil. Posten er nok (dessverre) uten ansvar, men hva med nettbutikken? Du har jo bare sendt det i retur på samme måte som de sendte det til deg. I tillegg er det jo nettbutikkens "feil" at du måtte returnere varen; de sendte deg et defekt produkt.

Hva sier nettbutikken? Har du noen kvittering som kan sannsynliggjøre at du har sendt brevet? Betalte du med kort når du kjøpte frimerker, eller fikk du kanskje kvittering? Er litt i tvil om hvem som egentlig er Postens kunde her. Det er jo du som fysisk sendte varen (og betalte for den), men siden det er en reklamasjon er det nettbutikken som til syvende og sist skal betale for returfrakt. Problemet er vel å kunne dokumentere at du faktisk har sendt varen i retur.

Lenke til kommentar

Hvis du har kvitterng for dette ville jeg sendt nettbutikken en kopi og på den måten sannsynliggjort forsendelsen. Når ting sendes som brevpost har man ingen andre "beviser" og det vil bli ord mot ord når butikken hevder at de aldri har mottatt brevet.

 

Juridisk er nok du som avsender ansvarlig for pakken helt til den kommer frem til mottaker, akkurat som nettbutikken var ansvarlig for at du fikk pakken frem til deg. At den nå kanskje har blitt borte er ikke nettbutikken sin feil.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Har nok ikke kvittering på 15,50kr. Var på posten og fylt ut et "forsvunnet" skjema, samme person som tok imot den.

 

Var to demo minnebrikker som kom løse i en crucial eske, hvor ingen virket.

 

Svarte butikken at det ikke var sporingsnummer, men har ikke fått tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Hvem bestemte hvordan dette skulle sendes i retur. Siden dette dreier seg om reklamasjon, er det nettbutikken som skulle betalt for forsendelsen. Derfor hadde det ikke noen hensikt å velge billigste måte.

 

Så, dersom ikke nettbutikken spesifikt har bedt deg om å sende dette i brevpost, så stiller du nok dessverre svakt. Det er ikke noen måte å bevise at dette er sendt.

 

Så til andre som har en reklamasjon på gang. Sørg for å sende dette som registrert post siden det er nettbutikken som skal betale for forsendelsen. I ditt tilfelle ble det leaning by doing.

Lenke til kommentar

Skulle nok sendt som registrert, men brukte samme måte (brevpakke). Vet at butikken skal betale returporto men var vel dumsnill.

 

Pakken var merket med mottaker\avsender\ rma nummer + rma mail med mottaker adresse i pakken. Sendt for tre uker siden.

 

De svarte at rma ikke var registrert og spurte etter sendingsnummer. Sendte mail tilbake for noen dager siden at en ikke hadde sendingsnummer, men har ikke fått svar.

 

Surt å tape 400kr på demo minnebrikker som ikke fungerte

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...