Sirsin Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Hei Jeg har en rigg jeg kjøpte på komplett for rundt 4-5 måneder siden og nå slår den seg av 2 sekunder etter jeg har trykket på på knappen. Jeg har prøvd å resette BIOS etter råd, men jeg tror egentlig at det er prosessoren eller strømforsyningen som er problemet her. Når jeg trykker på knappen så begynner alt i maskinen å kjøre (i hvertfall visuelt), alle vifter starter og led lysene kommer på, men så slår den seg av igjen med engang (etter 1-2 sekunder). Har sjekket temperaturer mens pcen har vært avslått og viser seg at alt har temperatur på rundt 29 celsius men prosessoren har mellom 100-114. Tok ut prosessorvifta tidligere og renset den og plugget den inn igjen på riktig måte, men det samme skjer, slår seg av. Specs er: Hovedkort - ASUS Rampage II Extreme, X58 Socket-1366, DDR3 Minne - Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, Core i7 Prosessor - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 2.66 GHz Skjermkort - XFX GeForce GTX 285 Strømforsyning - Corsair Powersupply 750W PS: Jeg har ikke kontaktet komplett enna fordi dette kanskje er et problem jeg kan fikse selv På forhånd takk for all hjelp Endret 9. september 2009 av Sirsin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Kk6k2E8K Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 HeiJeg har en rigg jeg kjøpte på komplett for rundt 4-5 måneder siden og nå slår den seg av 2 sekunder etter jeg har trykket på på knappen. Jeg har prøvd å resette BIOS etter råd, men jeg tror egentlig at det er prosessoren eller strømforsyningen som er problemet her. Når jeg trykker på knappen så begynner alt i maskinen å kjøre (i hvertfall visuelt), alle vifter starter og led lysene kommer på, men så slår den seg av igjen med engang (etter 1-2 sekunder). Har sjekket temperaturer mens pcen har vært avslått og viser seg at alt har temperatur på rundt 29 celsius men prosessoren har mellom 100-114. Tok ut prosessorvifta tidligere og renset den og plugget den inn igjen på riktig måte, men det samme skjer, slår seg av. Specs er: Hovedkort - ASUS Rampage II Extreme, X58 Socket-1366, DDR3 Minne - Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, Core i7 Prosessor - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 2.66 GHz Skjermkort - XFX GeForce GTX 285 Strømforsyning - Corsair Powersupply 750W PS: Jeg har ikke kontaktet komplett enna fordi dette kanskje er et problem jeg kan fikse selv På forhånd takk for all hjelp Sjekk normal temperatur for i7 Quad http://www.hardware.no/artikler/intel_core_i7_920/57245/2 Ville sjekke den kjølingen. Amund Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Har du byttet kjølepasta også eller var dette noe du glemte? Lenke til kommentar
Sirsin Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Har du byttet kjølepasta også eller var dette noe du glemte? Ikke at jeg glemte det men har ikke noe atm Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) 114 grader på CPU? Tror vi har forklaringen her...hehe. Vifta kan rett og slett ikke være montert riktig om de tallene stemmer. Det har ingenting med kjølepasta å gjøre. Endret 10. september 2009 av fflex Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Tror nok du ikke har montert vifta rett. Har du presset den hardt nok ned ?? Du skal bruke en god del kraft når du skal feste den. Lenke til kommentar
Sirsin Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Vifta er montert riktig, og jeg syns 114 grader var litt mye. Jeg brukte Asus rampage 2 extreme hovedkortets tweakit lcd skjerm til å måle siden jeg ikke får på pcen, og vet ikke om den virker riktig når pcen er av, men det var det som sto der i hvertfall. Lenke til kommentar
tilterje Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 jeg hadde samme problemet når jeg skrudde sammen en pc for ett par år siden. Løsningen var da at jeg hadde glemt å koble til den ene av de 2 strømtilkoblingene til hovedkortet (ikke alle som har 2) Lenke til kommentar
Sirsin Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 jeg hadde samme problemet når jeg skrudde sammen en pc for ett par år siden. Løsningen var da at jeg hadde glemt å koble til den ene av de 2 strømtilkoblingene til hovedkortet (ikke alle som har 2) De er koblet til :/ Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Trur ikke du hadde klart å få 114'C på cpu med en flamme, i løpet av 1-2s. Har du prøvd en jump start av psu, og målt med et voltmeter/multimeter? Du kan også bruke en binders og lignende! Du bør begynne å fjerne hardware fra hk(uten om kjøling,strøm,cpu,1 ram brikke og prøv til slutt uten skjermkort), og se om den vil starte. Lenke til kommentar
Sirsin Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Har bestemt meg for å sende den inn til komplett siden dette går sikkert mye fortere hos dem enn all prøving og feiling her hjemme skal jeg sette tråden som løst eller skal jeg bare la den være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå