Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Pcen slår seg av etter to sekunder

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en rigg jeg kjøpte på komplett for rundt 4-5 måneder siden og nå slår den seg av 2 sekunder etter jeg har trykket på på knappen.

Jeg har prøvd å resette BIOS etter råd, men jeg tror egentlig at det er prosessoren eller strømforsyningen som er problemet her.

Når jeg trykker på knappen så begynner alt i maskinen å kjøre (i hvertfall visuelt), alle vifter starter og led lysene kommer på, men så slår den seg av igjen med engang (etter 1-2 sekunder).

Har sjekket temperaturer mens pcen har vært avslått og viser seg at alt har temperatur på rundt 29 celsius men prosessoren har mellom 100-114. Tok ut prosessorvifta tidligere og renset den og plugget den inn igjen på riktig måte, men det samme skjer, slår seg av.

Specs er:

Hovedkort - ASUS Rampage II Extreme, X58 Socket-1366, DDR3

Minne - Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, Core i7

Prosessor - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 2.66 GHz

Skjermkort - XFX GeForce GTX 285

Strømforsyning - Corsair Powersupply 750W

PS: Jeg har ikke kontaktet komplett enna fordi dette kanskje er et problem jeg kan fikse selv

På forhånd takk for all hjelp

Endret av Sirsin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Kk6k2E8K
Hei

Jeg har en rigg jeg kjøpte på komplett for rundt 4-5 måneder siden og nå slår den seg av 2 sekunder etter jeg har trykket på på knappen.

Jeg har prøvd å resette BIOS etter råd, men jeg tror egentlig at det er prosessoren eller strømforsyningen som er problemet her.

Når jeg trykker på knappen så begynner alt i maskinen å kjøre (i hvertfall visuelt), alle vifter starter og led lysene kommer på, men så slår den seg av igjen med engang (etter 1-2 sekunder).

Har sjekket temperaturer mens pcen har vært avslått og viser seg at alt har temperatur på rundt 29 celsius men prosessoren har mellom 100-114. Tok ut prosessorvifta tidligere og renset den og plugget den inn igjen på riktig måte, men det samme skjer, slår seg av.

Specs er:

Hovedkort - ASUS Rampage II Extreme, X58 Socket-1366, DDR3

Minne - Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, Core i7

Prosessor - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 2.66 GHz

Skjermkort - XFX GeForce GTX 285

Strømforsyning - Corsair Powersupply 750W

PS: Jeg har ikke kontaktet komplett enna fordi dette kanskje er et problem jeg kan fikse selv

På forhånd takk for all hjelp

Sjekk normal temperatur for i7 Quad

http://www.hardware.no/artikler/intel_core_i7_920/57245/2

Ville sjekke den kjølingen.

Amund

Lenke til kommentar

Vifta er montert riktig, og jeg syns 114 grader var litt mye. Jeg brukte Asus rampage 2 extreme hovedkortets tweakit lcd skjerm til å måle siden jeg ikke får på pcen, og vet ikke om den virker riktig når pcen er av, men det var det som sto der i hvertfall.

Lenke til kommentar

Trur ikke du hadde klart å få 114'C på cpu med en flamme, i løpet av 1-2s.

Har du prøvd en jump start av psu, og målt med et voltmeter/multimeter?

485346.jpeg

Du kan også bruke en binders og lignende!

Du bør begynne å fjerne hardware fra hk(uten om kjøling,strøm,cpu,1 ram brikke og prøv til slutt uten skjermkort), og se om den vil starte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...