Gå til innhold

Nye komponenter til stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å oppgradere pc'n min litt og er ikke ute etter en heftig gaming rigg. Skal ha noe som duger til de fleste spill uten at det lagger for mye.

Pc'n som skal oppgraderes er en Dell Dimension 9150 som ble kjøpt i 2006.

Etter kjøpet av pc'n har jeg bare oppgradert en ting og det er grafikkortet.

Det gamle slarvete grafikkortet fra steinalderen ble byttet ut med en "Asus 8800gt".

Det har funket supert en stund men nå merker jeg at pc'n ikke duger helt til mitt bruk.

Spesifikasjoner på pc'n jeg har nå: http://img509.imageshack.us/img509/3708/mindatamaskin.jpg

Dette har jeg tenkt å oppgradere til på pc'n min:

RAM: DDR2 PC8500(under 800kroner helst)

Harddisk: 1TB 7200 rpm

Strømforsyning: vet ikke hvor mye de nye delene kommer til å kreve og er ikke sikker på hva som står i pc'n nå.

Mitt spørsmål er da som følger: kommer Hk og prosessor til å takle de nye delene?

Har et Cooler master stacker 832 kabinett å overføre komponentene til:)

Takker og bukker for svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ramhastighet har lite for seg å oppgradere... så har ramkontrollern i chippsettet også en begrensning på pc2 6400(800mhz) og hovedkortet mulig begrensning på volt du kan kjøre på ram.

noen sata kontrollere takler ikke 1tb. husker ikke helt navnet på kontrollern i servern min. men må koble 1tb diskene rett til hovedkortet for at de skal bli oppdaget.

Lenke til kommentar
ramhastighet har lite for seg å oppgradere... så har ramkontrollern i chippsettet også en begrensning på pc2 6400(800mhz) og hovedkortet mulig begrensning på volt du kan kjøre på ram.

noen sata kontrollere takler ikke 1tb. husker ikke helt navnet på kontrollern i servern min. men må koble 1tb diskene rett til hovedkortet for at de skal bli oppdaget.

takk for hjelp!:) kjøpte meg 2 gig balistix 800mhz ram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...