Testdrive Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Er uendelig glad hvis noen der ute kunne gi meg en kort kort guide til hvordan man ENKELT kan dele en mappe med bilder som jeg har liggende på datamaskinen. Har koblet en krysset kabel (ja den er krysset) fra denne maskinene til en anne, begge har windows xp. Men vet ikke hvordan jeg oppretter en slik mappe ! googlet det hele litt å fant kun en guide der ting var elendig forklart å skjønte det ikke ! Kan noen pliiis hjelpe meg litt fort ? på forhånd, tusen takk Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 høyreklikk på mappen: Egenskaper->Trykk på taben: Deling->og del mappen. Gi den et navn. På den andre pc-en: Start->Høyreklikk på Min Datamaskin og velg: Koble til nettverkstasjon...->Skriv: \\[pc-navnet til den delte mappen]\[mappe navnet du ga den] funker det da? Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 høyreklikk på mappen:Egenskaper->Trykk på taben: Deling->og del mappen. Gi den et navn. På den andre pc-en: Start->Høyreklikk på Min Datamaskin og velg: Koble til nettverkstasjon...->Skriv: \\[pc-navnet til den delte mappen]\[mappe navnet du ga den] funker det da? Ok har gjort nesten det du har sakt til nå. Selve datamaskinnavnet på den maskinen som har mappen som skal deles heter: MSHOME, det gjør også den andre maskinen. Selve mappen som skal deles (og er nå høyreklikket på og delt) heter: Ferien 2009 Delt mappe. Er det dette jeg skal skrive inn?? På den maskinen som skal motta den delte mappen så står det at når jeg plugger i den kryssede kabelen så er den ingen eller begrenset tilgang. Mens på den som har den delte mappen så er alt ok, har slått av begge brannmurene på maskinene... Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 høyreklikk på mappen:Egenskaper->Trykk på taben: Deling->og del mappen. Gi den et navn. På den andre pc-en: Start->Høyreklikk på Min Datamaskin og velg: Koble til nettverkstasjon...->Skriv: \\[pc-navnet til den delte mappen]\[mappe navnet du ga den] funker det da? Ok har gjort nesten det du har sakt til nå. Selve datamaskinnavnet på den maskinen som har mappen som skal deles heter: MSHOME, det gjør også den andre maskinen. Selve mappen som skal deles (og er nå høyreklikket på og delt) heter: Ferien 2009 Delt mappe. Er det dette jeg skal skrive inn?? På den maskinen som skal motta den delte mappen så står det at når jeg plugger i den kryssede kabelen så er den ingen eller begrenset tilgang. Mens på den som har den delte mappen så er alt ok, har slått av begge brannmurene på maskinene... Update: På en eller anna måte fiksa jeg det, vet ikke om jeg skal takke høyere makter eller .. Men det var med trådløs internett, skulle gjerne ha gjort det med krysset kabel også, gunnet at det går fortere, men får kun beskjed på den ene maskinen at det er begrenset eller ingen tilgang... Men ikke på den andre, hva kan dette være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå