j04k1m Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Hei Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i dobbelt vegguttak for tp-kabel? En ting til jeg lurer på er hvordan det skal kobles. Jeg kan fargekodene og alt, men er det nok med en kabel inn for å få to uttak? Nå tenker jeg ikke på et dobbelt uttak med nett/tele. Det jeg er ute etter er nett/nett, hvis dere skjønner Endret 9. september 2009 av j04k1m Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Du kan splitte en kabel til å dekke to nettverksutak, men da får du kun 10/100 nett. Skal du ha 1000 må du ha "hele" kabelen på et utak. For 10/100 er det orange og grønt par som brukes. På det andre utaket kan du da bruke blå og brun på orange og grønt. Lenke til kommentar
swaagen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hei Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i dobbelt vegguttak for tp-kabel? En ting til jeg lurer på er hvordan det skal kobles. Jeg kan fargekodene og alt, men er det nok med en kabel inn for å få to uttak? Nå tenker jeg ikke på et dobbelt uttak med nett/tele. Det jeg er ute etter er nett/nett, hvis dere skjønner Hei Du kan jo f.eks kjøpe de her. Når det gjelder å koble med en kabel. Så bruker en 100 Mb kabel bare 4 ledere. Du kan dermed dele den i 2. Men jeg vil heller anbefale og bruke 2 kabler for å få 1 Gb hastighet og heller sette opp en switch om du skal ha flere utganger. Jeg bruker selv 1 til Gb nettverk og en til TV + 2 av lederene til tlf. Ståle Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Du trenger i utgangspunktet en kabel per kontakt. Du kan jukse og dele opp en kabel med to par til hver kontakt, men det gir vanligvis lavere hastighet på tilkoblingen pga støy. Ikke anbefalt.... Trekk heller to kabler når du først skal igang. Veggkontakter finner på hos Clas: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=94021144 Lenke til kommentar
j04k1m Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Takker for svar, og regner med at jeg blir å bruke et enkelt vegguttak for så å utvide med en switch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå