Hatle Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hei! Har tenkt å begynne med en lokalavis som vil bli gitt ut en gang i måneden. Jeg og noen venner som tenker på det. Plassen jeg bor på har 450 inbyggere. Bruker Microsoft Office Publisher, som jeg synes er veldig bra. Noen spørsmål. Er det noen forbund/register osv. som vi må registrere avisen i? Har tenkt å ha nyheter, sport, debatt, reportasje, tegneserier og kryssord osv. Noe annet som er nødvendig? Hvordan får jeg tak i tegneserier? De som ligger på nettserier.no, kan de brukes gratis? Jeg er forresten 14 år. Håper at noen kommer med gode svar:) Mvh Martin Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Du kan jo se om du finner ut noe på sidene til Norsk Presseforbund? Jeg vet ærlig talt ikke. Tviler på at dere kan bruke andres tegneserier gratis. Det vil vel være brudd på åndsverksloven. Det beste er nok å kontakte tegneren eller forlaget som gir ut tegneserien. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Dere kan også kontakte Ungt Entreprenørskap (UE) i og med at dere er under 18 år. UE er en forening for ungdsomsbedrifter, men jeg vil tro de kan være behjelpelig med spørsmål dere har om å starte egen avis. For å bruker tegneseriestriper må dere nok kontakte forlaget som gir dem ut. Lenke til kommentar
Hatle Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Takk Skagen for bra svar:) Er det bare å sende en e-post til daglig-leder i det fylket jeg bor i? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg tror det er rådgiverne du burde ta kontakt med. F.eks 'rådgiver - grunnskole'. Lenke til kommentar
Hatle Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 I Hordaland finnst det kun Daglig Leder. Hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Da kontakter du daglig leder, og så får han eller hun videreformidle spørsmålet ditt til den det i så fall gjelder. Endret 13. september 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Du kan prøve å finne en tegneserie på nett som er gratis. Finnes flere tegneseriespirer som sier ja takk til å bli publisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå