Gå til innhold

problem med å kopiere fra optisk utgang til MD

Anbefalte innlegg

(optisk) til Minidisk

Jeg har nettopp kjøpt nytt ASUS P4PE hovedkort med "innebygd" SoundMax lydkort.

Det som jeg trodde var utrolig genialt med dette var at det finnes en optisk utgang. Dermed tenkte jeg automatisk at nå kan jeg endelig "overføre" mp3-filer digital til minidisk-spilleren min. (Før måtte jeg bruke minijack-plugg i utgang på lydkortet til minijack-inngang i minidisk-spilleren.)

Nå når jeg endelig skulle teste dette idag, så alt ut til å fungere. Jeg får lyd i øreproppene til MD-spilleren, men når jeg trykker Record så står det "No Copy" i displayet. Jeg har sjekket at mp3-filene har; Copyrighted: No

Kanskje den optiske utgangen sender et spesielt signal for å hindre nettopp det jeg prøver å gjøre.

Noe som vet hva jeg kan gjøre for å få dette til?

(MD-spilleren er en Sony MZ-G750)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde det samme problemet med musikk på 22Khz. Men når jeg konverterte(eller hva det heter) dem om til 44Khz fungerte det utmerket. Sony sin syncro rec funksjon er sånn at når det blir opphold i alt av lyd lager den et nytt spor. Om den er av eller på spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Jeg hadde det samme problemet med musikk på 22Khz. Men når jeg konverterte(eller hva det heter) dem om til 44Khz fungerte det utmerket. Sony sin syncro rec funksjon er sånn at når det blir opphold i alt av lyd lager den et nytt spor. Om den er av eller på spiller ingen rolle.

hmm filen er på 192khz er dette for mye mener du?

Lenke til kommentar

Minidiscsystemet har en begrensning for å kopiere digitalt for å hindre massekopiering. Kanskje det kan være grunnen? I bruksanvisningen står det følgende om meldingen NO COPY:

You tried to make a copy from a disc that is protected by the Serial Copy Management System. You cannot make copies from a digitally connected source which was itself recorded using digital connection.

Har du prøvd å kopiere direkte fra CD-drevet til MD?

Lenke til kommentar
det går fint fra cd så dette er nok grunnen ja, svarte eller...

Tusen takk for hjelkpen alle sammen

Hei for det første så vil Soundmax/Windows konvertere lyden fra 44.1 til 48khz. (44.1 er fysisk mulig på chippen, men er ikke implementert tror jeg ) men SCMS (Copy protection bit) er nok noe som er lagt inn i driveren og skal vel kunne omgås. Prøvde å gjøre et lite søk på dette men fant ingenting.

Jeg vil anbefale deg å søke etter en hack til MiniDiscen som gir deg tilgang til service menyen, kanksje du kan skru av SCMS derfra.

Lenke til kommentar

Må vel poste løsningen da :p

Litt jobbing er det som skal til for å lure "sperren"!

Hvis det er noen som lurer på det samme;

Basically, you just put the unit into RECORD-PAUSE, turn SYNCHRO ON, plug in the optical cable, then turn SYNCHRO OFF--all in that order. If it doesn't work the first time, try again and see what works, as the success rate does seem to depend on your timing.

(Tatt fra h**p://www.minidisc.org/brian_youn/R900_SCMS.html )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Må vel poste løsningen da :p

Litt jobbing er det som skal til for å lure "sperren"!

Hvis det er noen som lurer på det samme;

Basically, you just put the unit into RECORD-PAUSE, turn SYNCHRO ON, plug in the optical cable, then turn SYNCHRO OFF--all in that order. If it doesn't work the first time, try again and see what works, as the success rate does seem to depend on your timing.

(Tatt fra h**p://www.minidisc.org/brian_youn/R900_SCMS.html )

Noen som fikk til dette her?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...