Gå til innhold

trenger litt hjelp! Takk!

Anbefalte innlegg

Hmmz.. får vel poste her på det nye forumet da...

Jeg får i dag min nye brenner.. og jeg lurer da på et par ting...

Er det anbefalt å ha brenneren på primary master?

Og kan en harddisk og en brenner dele samme kabel?

Jeg får med en lyd-kabel som skal gå til brenneren til lydkortet - dette har jeg jo allerede på den eksisterende cd-spilleren.. MÅBehøver jeg å bruke denne nye kabelen? Går det ann å bruke TO kabler til cd-spilleren og brenneren?

Hvis ikke - På hvilken skal jeg bruke kabelen?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan for det første ikke sette en brenner på primary master med mindre du kjører en SCSI-disk ved siden av eller har en noe snodig installasjon av Windows 2000/XP, da primary master inneholder den partisjonen som blir brukt som C:

Hvor du setter CD-brenneren er egentlig klinkende likegylding, men har du en CD-ROM fra før bør du sette den sammen med denne. Bruk en kabel for harddisker og den andre for andre ting (CD-ROM/brenner, ZIP etc)

Lenke til kommentar

Det er delte meninger om dette emnet, men jeg ville ikke hatt de på samme kabel hvis det kan unngås, mesteparten av lesingen til brenneren går til og fra hd'en, og de må som kjent dele kommunikasjonen på kabelen (time-share). Men jeg kan aldri si at jeg har merket forskjell på hverken det ene eller det andre.

Kabelen til lydkortet kan du koble til på en av lydkortets AUX tilkoblinger hvis du vil kunne spille flere cd'en samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg skal IKKE ha brenneren og cd-rom'en på samme kabel nei.. det er jo idiotisk .. Hvis man ska brenne fra den ene cd'en til andre så gårre jæævlig seint.

Jeg hakke no primary master nå (Til han som sier at den er på c:), så der kan jeg godt ha den...

Planlegger å ha harddiskenbrenneren på samme kabel... som primary slavemaster..

Eller så ska jeg sette brenneren på en av de ledige IDE-slot'ene mine.. har et kt7-hk, så jeg har to ekstra plasser..

Lenke til kommentar

Jepp.. bestemt meg for å ha brenneren på SM ..

Harddisken ska jeg (selvsalgt) ha på PM, mens den gamle cd-rom'en går på PS .. For cd-rom'en skal jeg kun bruke når jeg ska brenne cd'er fra denne... Og musikk og sånnt ska jeg høre på fra brenneren..

Ganske enkelt genialt... :grin:

Oh btw: TÅPELIG av posten ass... fikk pakkelappen i dag.. men pakka hadde ikke kommet fram... DOH.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...