Gå til innhold

Treg download, mye crc feil


Anbefalte innlegg

Har akkurat flytta til ny adresse og flytte med meg internettforbindelsen. Har egentlig 20mbit fra NGT, men på nye adressa får jeg kun alt i fra 500kbps til max 1,2mbit. Uploaden er fin og nokså normal på rundt +/- 900kbps.

 

Har vært en del i kontakt med NGT kundeservice uten å få så mye hjelp bortsett fra at jeg nok måtte ringe inn og rapportere feil på linja. Noe som er ganske håpløst at de ikke kan gjøre over chat eller mail. Har proff-abonnement så telefonsupport koster 14kr/min!

De har nok rett i at det er linja, men før jeg bruker hundrelapper på å ringe dem tenkte jeg å høre her først ;)

 

Her er link information fra routeren. Er det noen som kan komme med noen tips her så si gjerne i fra! Det jeg synes virker merkelig er at det er null crc-feil på upload, mens over 100k på download..?

 

 

 

Link Information

 

 

Uptime: 0 days, 1:02:40

Modulation: G.992.5 Annex B

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.127 / 9.395

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 55,98 / 38,99

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 24,5 / 37,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 6,0

Vendor ID (Local/Remote): TMMB /

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 3.693 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 0 / 160.567

HEC Errors (Up/Down): 0 / 115.183

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen steder har man ikke gode nok kobbertråder til at 20mbit er tilgjenglig, eller så er sentralen så langt vekk at du er bedre tjent med lavere hastighet. det som har skjedd hos deg er en kobo av dorlige linjer og dorlig utstyr. abonomanga som ikke tilbyr kundeservice er en vits. og grenser helt sikkert til kriminalitet. etter den lite hygglige samtalen jeg hadde med suporten til min forrige ISP (som jeg hadde et "proff" abonomang av) når ikke en dritt funka pga en feil i dems system. ba jeg dem å suge meg. og skaffa meg en ny ISP med bra kundesuport.

selv om man ikke trenger suport ofte, er det så greit å ha det når de føkker noe opp.

 

edit:

de skulle vært plikta til å gi deg suport når problemet ikke gjalt kobblinga mellom modemet og pc'n..

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Men et par ting skurrer alikevel her. Hvorfor ingen crc-feil på upload? Hvorfor er ofte downloadhastigheten lavere enn uploadhastigheten?

 

Bor i flg. nexgentel 1500 meter fra sentralen og linja skulle være godkjent opp til 14mbit. iallfall en del høyere enn den 0,5-1,0 jeg får nå ;)

 

 

Men men.. har igrunn bare vært tull hele veien siden jeg overtok ngt-abbonnementet i vår, så kunne vel ikke forvente annet enn mer tull når jeg flytta linja..

 

 

edit: modemet rapporterer jo også hastigheten til over 9mbit..

Endret av Aqira
Lenke til kommentar
det jeg ville gjort om jeg var deg. var å bytte abonomang til en lavere hastighet+ kundesupport. om det ikke fikser seg da. så står du sterkere til å få orna problemet uten å blakke deg i telefon.

 

Ja, du har nok helt rett. Det ser ut til at jeg nå har fått tak i en ok kundebehandler på mail også nå så jeg slipper å tulle i telefonen. Har bedt om å få teste med lavere hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...