Bjonski Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Jeg holder på med å lære php for tiden og lager derfor små script. Trenger litt hjelp med det å skrive til en flatfil/txt fil. Skal nemlig bruke scriptet til et enkelt "Nyhetssystem". Jeg får til å skrive til filen og lagre ny info, men dette blir gjort via "append" som skriver til bunnen av txt-filen og vil derfor printes ut i feil rekkefølge på nettsiden. Altså, nyeste nyhet havner nederst i filen. Jeg har prøvd "w" men dette overskriver filen. Noen måte å få gjort dette slik at det nyeste havner øverst i txt-filen, eventuelt lese ut i annen rekkefølge? Mener å ha gjort dette før engang, men har glemt alt jeg kunne om php. edit: her er forresten scriptet som mottar data fra form: <?php $title = $_POST["title"]; $news = $_POST["news"]; print("News stored!"); $stored = fopen("savedinfo.txt", "w"); if (!$stored) { print("Could not write to file!"); exit; } fwrite($stored,"<b>$title</b><br><br>$news"); fclose($stored); ?> Endret 9. september 2009 av Bjohansen Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Du klarer ikke skrive til begynnelsen av filen uten enten å danne ny fil eller å skrive over eksisterende data. Det du evt kan gjøre er i les å gå til slutten av filen og lese forover. Evt la hver linje starte med en index (evt dat og klokkeslett) og lese hele for derpå å sortere. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Har du et eksempel på hvordan jeg kan lese ut av filen og sortere etter dato og klokkeslett? virker litt avansert. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 La meg berre seie at det er mykje enklare å berre nytte databaser først som sist. Du finn masse informasjon om dette på veven. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 http://no2.php.net/function.fopen var visst en kommentar der som hjalp litt Merker tråden som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå