Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tre oppusingsklare rom, men uten ideer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg fikk for en stund siden vite at jeg får disponere 3 rom til i huset jeg bor i. Rommene er ikke i direkte topp stand, så en liten oppusingsjob står for tur. Fra før av har jeg "alle de nødvendige" rommene. Bortsett fra et lite arbeidsrom/kontor. Da sitter jeg fremdeles igjen med 2 rom som jeg igrunn kan bruke til "hva som helst".

Det er her jeg trenger hjelp. Har du noen ideer eller tanker om hva rommene kan brukes til? Kom med ideer! Budsjettet strekker seg et stykke, men innenfor realistiske grenser for en gjennomsnittsmann.

Det som allerde er planlagt/bør gjøres er å montere lekter og etterisolere taket, veggene og gulvet, skifte ut vinduer, samt det elektriske anlegget. Kabelene kommer da til å bli lagt skjult. Da blir det også ny himling, nytt gulv og ny veggkledning.

Jeg har ikke de presise målene på rommene her og nå, men jeg laget ei skisse i Google Sketchup som gir deg en liten pekepinn på hvordan de ser ut. Der brukte jeg målene:

Bredde 8,0m

Lengde 10,0m

Det er også ett vindu i hver av de små rommene og to i det største rommet.

Den grå søylen er ei pipe, med mulighet for oppsetting av en vedovn.

Er en 18 år gammel gutt, for å nevne det. (Med økonomisk hjelp av min far)

Håper på mange gode og morsomme ideer!

Edit: Feil ved opplasting av skisse

post-177183-1252517973_thumb.jpg

Endret av Ogrheimen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager for å ikke være mer konkret.

Jeg mente at jeg har alle "basic" rommene, som bad, kjøkken og stue i tilfredstillende stand. Var bare en merksnodig måte å si at jeg ikke trengte f.eks et nytt bad eller et nytt kjøkken.

Huset består i dag av:

3 bad(hvorav 2 fungerer som kun toaletter og 1 som vaskerom/dusj)

3 soverom(der et har en liten sammenhendge loftsstue)

1 stor og 1 liten stue(eks. stuen som henger sammen med soverom)

1 kjøkken

2 inganger(og da 2 ganger)

1 gjennomfartsgang/kontor(...)

1 bod/lagerrom

1 en gjennomfartsgang loft/"skap/bokhyllerom"

Thats it...

Lenke til kommentar

Ta det minste som kontor, mellomstore som hjemmekino, også tar du det største til f.eks elektronikken til kinoen og en del hyller til alle filmene + at du kan bruke det som bar/oppholdsrom før eller etter filmen ;) Sånn jeg ville gjort det :p .

Endret av Tord93
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Beklager sen respons, men la planene litt til siden en stund. Fikk noen ideer i kveld, og tegnet litt i skechtUp.

Resultatet ble som følger:

*Revet ned en vegg og laget et "hjemmekinohjørne".

*Laget kontor av det minste rommet.

Jeg synes at pipa er utrorlig dårlig plassert. Kunne gjerne tenkt meg en peis i rommet.(TIPS!)

Ellers så har jeg lagt med raborommet, som også skal fikses litt. Bl.a. dele rommet i to med en lettvegg, der det innerste blir til et soverom, og det ytterste kunn en gang.

Hvis dere har ideer som kan hjelpe meg, så kom gjerne med de!

post-177183-1254509408_thumb.jpg

Endret av Ogrheimen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...