Deluze Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 God dag. Jeg har egentlig bestemt meg får å velge X3 720 da jeg ikke ønsket å vente den "lange" tiden på i5 (dette var noen uker siden). Karma har vært hyggelig nok til å gi ut prosessoren før bestillingen min er sendt, så nå står jeg der jeg var for noen uker tilbake. I tester yter i5 bedre, men ikke så veldig mye bedre enn X3 720 så vidt jeg har sett. Dette er basert på spill og ikke andre oppgaver. At i5 er bedre enn X3 er åpenlagt for min del, men er den såpass mye bedre at jeg bytte ut X3? Hva som holder meg tilbake er tanken om eventuelle barnesykdommer med plattformen, hva er deres tanker rundt dette? Jeg tenker da på både CPU og HK. En annen ting som jeg ikke har forstått meg på er den integrerte graphics controller(?) biten, hva gjør denne i praksis? Noen ulemper ved denne? For de av dere som ikke har plukket det opp enda er dette et typisk eksempel på kalde føtter. Heldigvis står jeg ikke foran alteret i kjerka når det nå skjer. Jeg kan forøvrig nevne at siste komponent i bestillingen er forventet inn 11.09, så jeg har til innen fredag for å finne et svar. Alle innspill og kommentarer som kan dytte en forvirret stakkar i riktig retning tas i mot med de største takk. -Deluze Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 som jeg har forstått det. har i5 en intrigrert pci-e kontroller. så det enkelt kan legges til senere i chippene uten å modifisere cpu'en formye. i5 system koster også mere. så den ekstra ytelsen er noe du faktisk må betale for. sånn jeg ser ståa er nå. er amd og intel ganske gjevngode på middend. intel er bedre på highend og amd bedre på lowend. tenker man komplette platformer er vell amd's dragon platform på top?! Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Det kan være at Dragon er en god plattform, men det er vel Phii, 790GX og HD4870? Bestillingen står med 790FXT og HD 4890 så jeg er et stykke unna dragen. i5 koster litt mer ja, slik jeg har det nå vil HK koste 1500,- og Phii 1200,-. i5 HK = 1200,- og cpu 1500,- Alle prisene er i cirka området. Som du ser er det ingen reel prisøkning i utgangspunktet. Om jeg legger på 2-300 for et annet HK gjør heller ingenting for meg. Så det du sier er at PCI-e kontrolleren ikke gjør noe enda? Eller leste jeg helt feil nå? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 En ulempe med den intrigerte PCIe kontrolleren er at den vil bli 8x+8x i CF, og med de nyere skjermkortene blir det fort lite. men hvis du ikke har planer om flere enn et skjermkort så er det nok ikke noe problem. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Stemmer, jeg forsøkte å lese meg hurtig opp på Intel. Det blir nok til å hold emeg til AMD i denne omgang ser det ut til. Så får jeg heller vente på nye CPU'er fra den kanten. Så nyy som AM3 er har jeg et håp om at neste gjeng med cpu'er holder seg på samme sokkel. Takk fo svar begge to, da er føttene hogd av og skinnbeina er overraskende stødige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå