Solgutten Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hei. Jeg er en mann som har liten peiling på å skrive en god jobbsøkad og CV. Finnes det noen plass på nettet hvor jeg kan sende inn min personalia og kompetanse for så og få tilsend en profesjonell og skreddersydd jobbsøknad og CV på mailen når jeg har betalt for den? Jeg har lett lenge men finner bare jobbsøker maler, CV maler og forklaringer/råd på hvordan jeg skal gjøre det selv. Kan noen hjelpe meg med tips om hvor jeg kan få kjøpt dette? Hilsen fortvilet jobbsøker Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Nei, jeg vet ikke om noe sånt sted. Og... ikke for å være slem... men her er et godt råd: Lær deg å skrive jobbsøknaden din selv. Jeg ville ALDRI ansatt en som ikke kan skrive en søknad. Hvilke arbeidsoppgaver skal du kunne utføre, og hva slags nye ting kan du kunne lære i fremtiden om du ikke kan lære deg å skrive en jobbsøknad engang? Endret 9. september 2009 av Det Skumle Fjellet Lenke til kommentar
Solgutten Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Nå har jeg sikkert forklart meg feil. Endret 9. september 2009 av Solgutten Lenke til kommentar
Solgutten Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Jo. Jeg kan jo skrive en grei jobbsøkna og CV selv. Men jer klarer ikke å gjøre de så profesjonelle at jeg blir kalt inn til intervju. Så derfor lurte jeg på om det finnes en plass hvor jeg kan betale for å få de gjennomgått av profesjonelle folk? Endret 9. september 2009 av Solgutten Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Om det er snakk om å få nokon til å lese over CVen for å finne stavefeil og gramatiske feil så kan du f.eks sette ut ei annonse der du etterlyser nokon som er flinke til denslags, f.eks ein lærar. Så lenge du ikkje betalar meir ein 1000 kroner for jobben så treng du heller ikkje å tenke på arbeidsgiveravgift, skatt og liknande papirarbeid. Folk som jobber i offentlege kontor er også ofte flinke til å skrive om tekster slik at dei lyder litt meir prefesjonelt. Kanskje du til og med kan få hjelp frå ein av konsulentane hos NAV? Om det er kun koreksjonslesning som hindrer deg i å få deg ein jobb så er dette eit mykje enklare og billegare alternativ for NAV en å sende deg på kurs og liknande. Ved å kombinere ein god CV mal og ein person som kan peike ut stavefeil og skriftlige svakheiter så burde det ikkje være vanskelig å få til ein skikkelig CV. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Her er noen tips hvis du skal skrive den selv: http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/261002.html http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/260944.html Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Vet ikke om det slik overalt, men fagforeningen min tar imot søknader og CVer for å gi råd om å gjøre dem bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå