DonArildo Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg har kjøpt meg en PC i deler, men det viste seg at CPU'en var ødelagt. Det var en Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz. Jeg skal nå levere den inn igjen, men lurer på om jeg kanskje skal bytte den inn i en Quad i stedet? PC'en min skal brukes til Adobeprogrammene Photoshop, InDesign, Illustrator, Dreamweaver og Flash, i tillegg til Officeprogrammer, Firefox etc... Jeg kan gjerne ha oppe 6-7 programmer på samme tid. Hva tror dere er best i dette tilfellet? Duo på 3 ghz eller quad på ca 2,4? Det blir null rendring av film osv. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Personlig ville jeg tatt quadden, men er litt usikker på hvor mye IO og CPU de programmene dine bruker.. http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=33910,29765, Som det kommer frem har C2D: 2x3.0GHz 6MB L2 Cache 1333Mhz systembuss og C2Q: 4x2.4GHz 8MB L2 Cache 1066Mhz systembuss Slik jeg ser det: bra systembusshastighet VS bra antall kjerner. PS. Nå er det lenge siden jeg satte meg inn i hva som er bra og ikke bra, så om jeg tenker feil her er det fritt frem for å arrestere meg om noen ønsker. Lenke til kommentar
DonArildo Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Personlig ville jeg tatt quadden, men er litt usikker på hvor mye IO og CPU de programmene dine bruker.. http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=33910,29765, Som det kommer frem har C2D: 2x3.0GHz 6MB L2 Cache 1333Mhz systembuss og C2Q: 4x2.4GHz 8MB L2 Cache 1066Mhz systembuss Slik jeg ser det: bra systembusshastighet VS bra antall kjerner. PS. Nå er det lenge siden jeg satte meg inn i hva som er bra og ikke bra, så om jeg tenker feil her er det fritt frem for å arrestere meg om noen ønsker. Noen som vil arrestere? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg ville heller skyte i samme retning. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Da anbefaler jeg at du undersøker litt hvor mye I/O til hovedsaklig minne en normal økt tar, og hvor mye CPU det går i. Resource Monitor burde funke greitt til dette vil jeg tro, du finner den under Task Manager -> Performance. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå