HaLV Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hei, jeg har brukt snus ca ett år nå, og jeg merker at tannkjøttet der jeg har plassert snusen har begynt å trekke seg tilbake/oppover. Slik at tannhalsen blottlegges, jeg vet at dette kan føre til ising i tennene osv. Men er dette permanent eller kommer tannkjøttet tilbake naturlig? Går det ann å forebygge dette på noen måte? :S Lenke til kommentar
Erla2k Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hei, jeg har brukt snus ca ett år nå, og jeg merker at tannkjøttet der jeg har plassert snusen har begynt å trekke seg tilbake/oppover. Slik at tannhalsen blottlegges, jeg vet at dette kan føre til ising i tennene osv.Men er dette permanent eller kommer tannkjøttet tilbake naturlig? Går det ann å forebygge dette på noen måte? :S har selv snust i 4-5 år nå. har ikke "streng" under leppa lenger. har ikke merket noe til ising enda men. sensodyne vil ta knekken på det. eller evt bytt tobakkmiddel i noen uker. da kommer det tilbake med en gang. hadde en uke i egypt uten snus. da var alt tilbake til normalen igjen med en gang Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Tannkjøttet kommer dessverre ikke tilbake. Finnes nok av skrekkbilder av dette på nettet. Lenke til kommentar
Blowbob Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Har brukt snus i en god stund. Tannkjøttet mitt har ikke rikket på seg. Pusser tennene 2 gang for dagen med sensodyne. Maybe you should try it? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Har brukt snus daglig i snart 10 år. Ingen store endringer å merke under leppa. Unngå å dytt for mye snus under leppa. Dette ser bare teit ut og kan være med på å endre slimhinnen under leppen på negativt vis Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Vi diskuterte akkuratt dette i snustråden for litt siden, og da sa de fleste at det ikke kom tilbake Lenke til kommentar
thrml Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Merket dette selv at tannkjøttet kan bli ømt å trekke seg litt tilbake, det har ikke skjedd stort på de 4 åra jeg har snusa. 1 eller 2 dager uten snus så er tannkjøttet ikke så ille som med konstant snusing. Men jeg vil si at hvis du snuser en boks om dagen så vil tannkjøttet bli relativt ille etter et par år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå