julianb Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hei, lurte på en kjapp ting, er det noen som noen gang har prøvd oppgraderings funksjonen i windows? altså ikke formatere disken men bare oppgradere os? Spørsmålet er siden jeg nettop har install vista igjen etter format, vil jeg helst slippe format igjen. Hva er best? clean install eller oppgradere? Vil jeg merke noe forskjell i det hele tatt? er vel bare å install ny chipset driver så er du klar? Takker for svar Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Du trenger bare oppgradere. Det kan ta litt tid om du har mye filer på harddisken. Lenke til kommentar
julianb Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 okok, takk for svar Tok Windows 7 Upgrade Advisor Beta og fikk ingen feil Men en ting til: jeg har os på 1TB harddisk. men har 800 GB ledig @ the moment, det tar vel ikke mer en 11 timer detta? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Oppgradering kan ta opptil 21-24 timer i følge visse rykter på nett, ville valgt clean installasjon uansett for det er jo et nytt operativsystem, og da er du sikkret at det ikke blir noe tull med diverse ting du har liggende som funket før men ikke funker senere. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 okok, takk for svar Tok Windows 7 Upgrade Advisor Beta og fikk ingen feil Men en ting til: jeg har os på 1TB harddisk. men har 800 GB ledig @ the moment, det tar vel ikke mer en 11 timer detta? Nope gjør ikke det. Om du har kunn brukt rundt 200gb tar det nok ikke så lang tid. Lenke til kommentar
pinnemannen Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Har installert Win 7 Pro på 2 PC'er nå, hvorav den ene var fra Vista Home Premium. Jeg gadd ikke å oppgradere, men kobla til en ekstern disk og kopierte minedokumenter pluss et par andre ting til den. Kjørte så clean insallasjon av 7. Best sånn Lenke til kommentar
julianb Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Har installert Win 7 Pro på 2 PC'er nå, hvorav den ene var fra Vista Home Premium. Jeg gadd ikke å oppgradere, men kobla til en ekstern disk og kopierte minedokumenter pluss et par andre ting til den.Kjørte så clean insallasjon av 7. Best sånn Ok Takker for svar, men orker ikke clean install nå, siden jeg nettopp har installed Vista Prøver meg på en oppgradering, går det dårlig så har jeg isåfall prøvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå