Gloria1 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hei! Jeg hadde en gammel HP-pc (ca 6 år) som krevde nytt hovedkort. Etter å ha skiftet kortet skulle jeg starte opp, men fikk problemer. Den kommer så langt som til å vise windowslogoen mens den starter opp, men etter ca 5 sek. dropper den ut og starter om igjen..hele tiden. Jeg får åpna den i bios og der virker alt ok...Bios finner også HD og CDstasjon. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 har du forsøkt å reinstallere? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Og er alle strømkabler koblet til? Det betyr også at alle strømkontakter på hovedkortet er benyttet! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Og er alle strømkabler koblet til? Det betyr også at alle strømkontakter på hovedkortet er benyttet! og hvilken kabel er det som skal mangle ved TS sin feilmelding? den burde ikke kommet så langt i oppstarten ved en manglende strømkabel eller så burde den rett og slett ikke registrert en enhet... for meg virker det mer som problemer med registeret e.l. etter bytte til HK av nyere dato med de små endringer det medførervis det vare likt hovedkort som sto i før eller de "store" forskjellene vist det er ett helt annet HK Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Du må jo selvsagt reinstallere. XP (antar det er det som er OS på den) vil jo prøve å laste helt andre drivere osv og mangle de nye til hoevdkortet. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Får du blåskjerm? Mulig du har auto-rs ved feilmelding, dette kan skrus av ved å trykke F8 under boot-screen (HP-logoen). Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 sikker på at det var hovedkortet som var gåent og ikke psu'en din? jeg har nettopp hatt samme symptomer på den ene av mine maskiner. etter forsøksbytte av alle komponenter fant jeg at psu'en ikke leverte det den skulle når den skulle. ved bytte av psu virket maskinen plutselig som ny igjen. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Når du har bytta til et annet hovedkort må du reinstalere.. uansett om du skulle få starta den opp. den vil i det minste kreve ny Serial(med mindre HK er identisk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå