Fear the Scare Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Jeg tar ofte dråpe bilder:D Lurer på hva dere synes:) Flickr Bildet er forandret av tilbakemelding:) Sjekk ut på flickr: Spots er fjernet, bakgrunnen er tonet ned på grønnfargen og refleksjonen fra blitzen er nå fjerneet:) Endret 16. september 2009 av Fear the Scare Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Artig! Ikke fritt for at det finnes flere slike hatter der ute, men du ser ut til å ha fått det til bra. Kanksje litt uskarpt? "logoen" din må endres. Endre opacity til 30-50 og skift skrift og størrelse. Og plasser den litt lengre vekk fra motivet. Nå tar den mye av oppmerksomheten. Edit: Ser det er bra på flickr.. Du må ikke komprimere så mye før opplasting. Her på HW er det bare å smelle på med beste kvalitet. Tenk hvor fint det hadde vært hvis man kunne lenket rett fra flickr.. :/ Endret 9. september 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Fant ikke ut hvordan, vet du? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Meget tøft bilde! Nydelig rett og slett.. Men.. Jeg irriterer meg til døde over den hvite refleksjonen midt i bildet Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Tøft bilde, ser rett og slett ut som du har klart å ta bilde av en dråpe som er på vei ned som kolliderer med en som spretter opp fra overflaten. MEN, når jeg zoomer inn på det synes jeg det er ganske så mange svarte og grå flekker på bilde. Støv, skitt eller dråper på ustyret? Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Vet, men jeg har allerede fjernet det verste.. Var mye værre før jeg posta det:) Endret 12. september 2009 av Fear the Scare Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Nydelig sopp! Men - feil størrelse. 4164 x 2779 er alt for stort og gjør at det lett ser soft ut i browseren. Kan du resize og skarpe opp i passende størrelse? ..Men bildet! Knallbra dråpebilde!! For en sopp! Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hmm, litt rart at det ikke er skarpt med det huset og det glasset Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hmm, litt rart at det ikke er skarpt med det huset og det glasset Henger sammen med lukkertid/flash sync hastighet (ser ut som blitsblinket er rimelig mye kortere enn lukkertiden). NB! Til trådstarter, sensoren din trenger en rens Genialt dråpebilde forøvrig. Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Merkelig valg av lukker 1/5 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Merkelig valg av lukker 1/5 Ikke om blitsen flasher på 1/1000 sekund eller raskere (mulig via redusert styrke). Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Joda helt enig men det er fortsatt rart at han velger slike innstillinger når han burde vite at bildet kan virke uskarpt Endret 15. september 2009 av To be honest Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Vel - lukkertiden betyr nok her ikke så mye - det gir her bare ekstra bakgrunnsbelysning. Tipper fokusplanet her er litt for nærme - at fokusplanet ligger litt foran "soppen". ..Men bildet er fremdeles glimrende! Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Joda, bildet er smashing men det kunne vært mye bedre med stæsjet han har. Jeg setter spørsmålstegn ved bruken av 2x extender og extension tube på en 70-200mm og lurer på om det er grunnen til at det ikke er skarpt. Kanskje ts kan svare på det? Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Joda, men jeg bruker det, for å unngå gris på kameraet, PS: Sensoren er ren, det er bare IQ som blir dårligere ved bruk av tubes, og teleconvertere. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Synes fargene var stygge. Den gushgrønne bakgrunnen var ikke spesielt fin, og melken rundt hadde en blandet stygg farge. Ellers godt fanget. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Synes fargene var stygge. Den gushgrønne bakgrunnen var ikke spesielt fin, og melken rundt hadde en blandet stygg farge. Ellers godt fanget. Du kan jo formelere det du skriver på en hyggelig måte.. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg beklager om jeg ikke har tid til å formulere meg slik at kritikken blir hyggeligere. Det er tross alt kritikk. Den nye versjonen var forøvrig en meget god forbedring. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Mitt forslag. Kjapp jobb i PS. Som du sikkert ser på den sloppye kloningen. Men du skjønner hva jeg mener. *fjernet* Si ifra om du vil jeg skal fjerne det. Endret 18. september 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå