StaBBer Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Først av alt, jeg har ingen erfaring med ASP/ASP.NET før. Har bare erfaring med html. Sjefen min på jobb lurer på om jeg kan prøve å oppdatere hjemmesiden til firmaet. Det er en meget enkel side, med 4 faner. Under fanen "nyheter" skal jeg inn med litt ny tekst og kanskje en pdf-fil. Sidene ligger med filendelsen ".asp", så jeg anter den er kodet i ASP. Jeg har i den forbindelse noen latterlige dumme spørsmål: 1. Jeg har fått aksess via FTP. Er det bare å importere filen med nyhetssiden til lokal disk, kode den, og deretter føre tilbake via FTP? 2. Hvilke programmer bør jeg laste den for å foreta selve asp-kodingen? 3. Er det en enkel sak å kode inn litt tekst og muligens linke til en pdf-fil i asp? Hvordan? Har noen en svar/guide til dette vil jeg bli veldig takknemmelig. Endret 9. september 2009 av StaBBer Lenke til kommentar
Kris Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 1. Jeg har fått aksess via FTP. Er det bare å importere filen med nyhetssiden til lokal disk, kode den, og deretter føre tilbake via FTP? Ja. Fint å lese: http://www.w3schools.com/asp/default.ASP Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Selv om den heter ASP så er det en HTML-side. Derimot kan det være noe server-side kode på den. Dvs kode som blir utført før siden blir sendt til nettleseren. Å legge inn en lenke til en pdf blir på vanlig måte med en <a> tag i siden. For å se på og kode litt i filene kan du benyte notepad2 eller notepad++ -C- Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Fikk det til, lett var det også. Takker for tipsene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå