_ziggy_ Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Har nå Geforce 8800GT 512MB og har klokka cpu til 3,6 GHz , 4GB ram. Får nå i overkant av 6000 på 3DMark Vantage. Der fikk hhv. skjermkortet ca 5000 poeng mens cpu fikk hele 27000?? Er det slik at et skjermkort får utnyttet potensialet sitt best jo nærmere disse poengene er hverandre? Her om dagen røyk vifta på skjermkortet så jeg bare limte på en svær cpu vifte som jeg kobla ut på et kabinettvifte uttak på HK. Dette blir litt jalla siden det jo da ikke regulerer hastigheten etter hvor varm gpu er, men det funker som en nødløsning, men jeg begynner å lyste på et nytt kort nå som jeg har hatt 8800`n i 1,5 år. Hvor kraftig skjermkort vil det være hensiktsmessig å ha sammen med den cpu`n jeg har? Tenker hovedsaklig på nVidia kort, men ATI kan vurderes. Lurer litt på å bruke det gamle kortet som PhysX kort.. noen erfaringer med nVidia kort som dedikerte PhysX kort? Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) En god arvtager brude vel være et ATi HD 4890 fra ati sin side fra nvida ville vel en Nvida GTX 275 om du synes prisen er litt høy ville jeg sett på et Ati Hd 4870 Vil også minne deg på at ryktene sier at 5xxx serien til ati er rundt hjørnet, men disse kortene vil kanskje koste litt mer i starten. Endret 9. september 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Takker for tips Så du mener cpu`n er god nok for såpass kraftige kort som HD 4890 og GTX 275? Blir nok til at jeg venter og ser hva som kommer av DX11 kort før jeg evt. kjøper noe nytt, men nå som det har kommet ny gen. cpu også for et halvt år siden er jeg veldig usikker på om cpun min vil klare å holde følge med et brukbart DX11 kort. Jeg syntes det er unødvendig å evt. kjøpe et DX11 kort som er for dårlig til å spille med i nettopp DX11... (som f.eks er tilfelle med Geforce 8600 når det kommer til DX10).. Endret 9. september 2009 av _ziggy_ Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Drar opp denne igjen siden jeg kanskje ordla meg litt knotete i starten. Det jeg lurer på er rett og slett hvor kraftig skjermkort jeg kan ha før cpu`en blir en flaskehals (E8400). Jeg har hvertfall klart å klokke den til 3,6 Ghz stabilt, og med de lave temperaturene jeg har da skulle jeg vel få den enda høyere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå