Querke Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Hei, PC'n min fryser, har brukt 2 måneder på å prøve å finne feilen uten å komme fram til noen konklusjoner, nå er jeg dritt lei og skal kjøpe meg nye deler til pc'n. Vet dere av noe som er stabilt og som aldri gir deg en skjermfrys så si ifra. og ja, pcn har hatt screenfreeze lenge (2 år snart), og ettersom jeg har penger blir det ny pc. Det jeg tror kan fikse mitt problem er: Nytt hovedkort (må være kompatibelt med w7) Nytt skjermkort, jeg kjører med 1920x1200. Ny harddisk på rundt 500gb Speccs på min nåværende PC: GFX: Gainward geforce 8800GT 512mb CPU: Intel 2 duo core E8650(3.0Ghz) RAM: OCZ DDR3 4 GB Value Memory Gold i5 Strømforsyning: Corsair noe med 550w Hovedkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX OS: Vista premium 64 Kabinett: Antec nine hundred Trenger serriøs hjelp, har du en god og stabil pc, gi meg dine speccs eller hjelp meg ved å kjøpe nye deler, eller kom med teorier på problemet mitt. Uvikitg info: Jeg tror ikke varmen har mye å si på enten rambrikkene eller skjermkortet, temp.en ligger i ro når jeg stresser disse komponentene maks. CPU'n går opp 4 ved full stressing av PC'en. Har formatert 14 ganger løpet av 2år så virus er det ikke. Skjermfrys skjer i xp vista 32 og 64, så OS skal ikke ha noe å so... Only option left: Ny pc! ^^ Også: hovedkortet mitt er går ikke an å sette i hibernate modus i vista, + det går ikke an å slå på PC'n med razer lachesis musa inni, må ha et hovedkort som ikke er like fucka som det jeg har nå. Endret 9. september 2009 av Ceph3us Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hva skal du bruke PC-en til? Skal du bygge selv? Litt mere info takk Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Her er forslag til en pakke som er billig og som jeg anbefaler på det varmeste. Den PCen din kan ikke ha DDR3 minne. Har du DDR2 PC6400 så kan du bruke de du har i tillegg til de nye - du kjører 64 bit OS. Ønsker du mulighet for to skjermkort er dette en mulighet. CPUen din må være E6850 3,0 og den kan du evt beholde. Det kan være hovedkortet ditt som er ødelagt. Da kan du evt bare kjøpe hovedkort feks det som ligger i nevnte pakke. Skjermkort har jeg tidligere i din andre tråd foreslått GTX275. Du kan med nytt hovedkort evt velge HD4890 det går for det samme. Endret 9. september 2009 av jornboss Lenke til kommentar
program Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Du kunne jo fått en til å sett på PCen din. Det kan jo være enkle ting som logisk diskfeil osv. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Her er forslag til en pakke som er billig og som jeg anbefaler på det varmeste. Den PCen din kan ikke ha DDR3 minne. Har du DDR2 PC6400 så kan du bruke de du har i tillegg til de nye - du kjører 64 bit OS. Ønsker du mulighet for to skjermkort er dette en mulighet. CPUen din må være E6850 3,0 og den kan du evt beholde. Det kan være hovedkortet ditt som er ødelagt. Da kan du evt bare kjøpe hovedkort feks det som ligger i nevnte pakke. Skjermkort har jeg tidligere i din andre tråd foreslått GTX275. Du kan med nytt hovedkort evt velge HD4890 det går for det samme. Ja misstype på CPU, og skal se på disse pakkene. Har veldig lyst på GTX275, siden jeg er en nvidia fan. Tror hovedkortet er ganske herpa, siden det er mye feil ved det. Samt også har jeg hatt hardisken min alt for lenge, ved å skifte den og hovedkort tror jeg mye av feilene skal fikses. Takk for svaret! Du kunne jo fått en til å sett på PCen din. Det kan jo være enkle ting som logisk diskfeil osv. Har allerede gjort det, de sa at jeg må formatere, og jeg sa at jeg har gjort det 14 ganger med 3 forsjellige os, de hadde pcn i tre uker og sa at de ikke kunne finne feilen. Kostet meg ikke penger men mye tapt tid ved pc'n Lenke til kommentar
Querke Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Hva skal du bruke PC-en til? Skal du bygge selv? Litt mere info takk Bruker PC'en til å spille med, her går jeg for Age of conan (DX10 snart, så krever mye av skjermkort) crysis modern warfare 2 og annet. Liker å lage såkalte pvp filmer av World of warcraft med vegas, smat photoshoppe litt her og der. allsidig bruk av pcn men vil legge opp mest for å spille på den. Foresten har jeg bygd PC'en selv, og skal bare bytte noen av delene, sa jeg skal bygge den selv ja. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Ok tenker på: Hovedkort men de sier at chipsettet blir fort varmt, noen innspill på dette? eller kanskje Dette Skjermkort noen som veit hvor mye watt et trenger? Og en hard disk på 500g, WD sikkert. Kom med inspill på disse produktene, om de er noe for meg eller ikke. Takk Endret 9. september 2009 av Ceph3us Lenke til kommentar
program Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg kan ta en titt nå. Men hvis du sendte den på reprasjon synes jeg det virker som slapt arbeid. er ofte ikke så vanskelig å sile ut og til slutt finne feilen. Det kan være CPUfeil og. Egentlig ganske mye siden jeg ikke har sett på den. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Jeg kan ta en titt nå. Men hvis du sendte den på reprasjon synes jeg det virker som slapt arbeid. er ofte ikke så vanskelig å sile ut og til slutt finne feilen. Det kan være CPUfeil og. Egentlig ganske mye siden jeg ikke har sett på den. Ok! Jeg er på forumet hvert 5min, bare å spør spørsmål! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå