Arcus Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hei ! Jeg har tatt ibruk outlook 2002 (Sp2) for 3 første gang.. Har brukt det i 3 uker nå og har et problem som oppstår relativt ofte. Når jeg skal sende mail, så feiler dette 6 av 10 ganger med meldingen 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1) Kan legge til at frem til jeg tok i bruk outlook, brukte jeg incredimail, uten å ha dette problemet. Jeg kan også gå på min webmail konto (Samme som jeg bruker på pop i outlook) og sende til mottagerene uten å få denne feilen. Så derfor tror jeg at den er knyttet opp mot en instilling i outlook. Foruten Outlook har jeg Norton 2003 (Som sjekker utgående post), og sitter bak en Trend Gatelock X-200 (Som sjekker inn og utgående post). Noen som vet hva som forårsaker dette ? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 pass på at utgående mailserver er til den som hoster linje (access), og ikke til den som hoster mail.. dvs at om du har c2i mail og telenor linje så må TELENOR sin utgående mailserver brukes.. dette var seff bare et eksempel! Normalt sett vil ALLE utgående mailer feile ved feil utgående mailserver, men jeg har vært borti mange eksempeler der denne feilmeldingen kommer i stedenfor (av og til) .. alle gangene var det WEBHUSET som STOD som utgående mailserver. Så regner med det er tilfellet her også. dvs: bytt til linjeleverandørens utgående mailserver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå