anna1992 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Skal lage et kurvdiagram i excel, men klarer ikke å få det til helt når jeg skal ha inn flere verdier. Saken er den at vi hadde en ekskursjon i biologi, så tok vi noen målinger i havet og dette skal settes inn i et kurvdiagram etter hvordan målingene var på ulike dyp. Noen som vet om en guide eller kan forklare meg? Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Start med noen tutorials. Pleier å være skuddsikkert. http://spreadsheets.about.com/od/excelchar...rt_wiz_step.htm http://www.tutorialized.com/tutorials/MS-E...ts-and-Graphs/1 Eller kanskje noen videotutorials fra tuben? Endret 9. september 2009 av mrs.robinson Lenke til kommentar
anna1992 Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Takk. Er det mulig å rotere en kurve i Excel 2007? Er veldig ny med den typen excel, ettersom vi før bare har brukt 2003 på skolen... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Regner med at du mener det som til vanlig kalles linjediagram? Hva mener du med "rotere"? Lenke til kommentar
anna1992 Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Linjediagram funker sikkert også bra, men det er punktdiagrammet jeg bruker. Mener slik at det som blir plassert i x-aksen i diagrammet skal bli i y-aksen. I og med at vi skal sette ulike målinger fra forskjellige dyp i havet hadde det vært fint om jeg kunne fått havdybden nedover, slik jeg har satt det opp nå har jeg havdypbden i x-aksen... Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Utforming -> Bytt Rad/Kolonne Lenke til kommentar
anna1992 Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Utforming -> Bytt Rad/Kolonne Da blir den bare seende slik ut: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå