Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dassen er tett..

Anbefalte innlegg

Bor med en kammerat mens jeg studerer nå, og etter 3 uker greide vi å tette dassen..

Jeg er rimelig sikker på at et plastlokk har fallt nedi uten at kompisen min merka det, og skylte det ned.

Vi prøvde med plumbo uten noe resultat, og fikk ikke til et vakum med sugekoppen. Når vi skyller ned, så renner vannet sakte ned, og det er veldig lite vann i skåla.

Noen som har noen ideer om hva vi kan gjøre? Eller som vet hva dette kan koste med en rørlegger..?

Vi lever begge på studentøkonomi, så en regning på 5000,- hadde ikke passa bra nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom den er skrudd fast i fundamentet med fire skruer elns. er det ein grei sak. Skru ut skruene og løft klosettet opp. Det er ikkje spesielt tungt, klarer det fint aleine. Då vil du få tilgang til avløpsrøyret og kan stake gjennom klosettet for å sjå om det står fast der. Dersom du ikkje har fleksibel vanntilførsel lang nok til å henge fast må du slå av vatnet og skru av tilførselen. Om det er lagt silikon rundt må du kanskje skjære opp det.

http://www.doityourself.com/stry/removetoilet

Lenke til kommentar

De fleste dasser er limt fast i gulvet i dag så den sitter nok.

Stakefjær er noe du kunne ha prøvd på.

Om det er et fremmedlegeme som tetter vil ikke sugekoppen fungere for den fungerer ved at man drar vannet/dritten litt tilbake slik at det blir bevegelse i massene, deretter gjør trykket resten av jobben.

Stakefjær vil heller ikke hjelpe på fremmedlegemer desværre, den er såpass tynn at den vil komme forbi istedenfor.

Er det fremmedlegeme som sitter forbi vannlåsen så er det rørlegger som må til.

EDIT. Typo

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

hmm, kanskje bittelitt større enn vanlig lokk, skal finne målebånd i morra og se. (tenkte du diameter elns?)

og skal prøve å skru opp og ta en titt til mandag, er lite keen på en rørleggerregning på 4-5k nå!

Endret av DMN
Lenke til kommentar
hmm, kanskje bittelitt større enn vanlig lokk, skal finne målebånd i morra og se. (tenkte du diameter elns?)

og skal prøve å skru opp og ta en titt til mandag, er lite keen på en rørleggerregning på 4-5k nå!

bittelitt større enn et vanlig lokk faktisk :D

Hvor stort er et vanlig lokk? Nei, ring rørlegger :tease:

Lenke til kommentar

bittelitt større enn et vanlig lokk faktisk :D

Hvor stort er et vanlig lokk? Nei, ring rørlegger :tease:

åja faen, haha, trodde du mente dolokket jeg, haha :D

nei, lokket er fra en q-tips boks tror jeg. så er vel en 3-5cm i diameter :)

satan nå følte jeg meg dum

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Joda skjønner godt at de spør om råd når uhellet er ute men uforutsette utgifter kommer som oftes på de dårligste tidspunkt.

Blei plutselig 24000 fattigere denne uka grunnet en sånn uforutsett utgift og det var fult og helt selvforskylt.

Det er bare og smile og betale for det lar seg ikke komme utenom.

Samme gjelder for et plastlokk i avløpet, de går ikke i oppløsning hverken av seg selv eller vha. plumbo.

Hva det kommer til og koste for å få det fikset skal jeg ikke si men en hver privatøkonomi burde ha rom for uforutsette utgifter.

Lenke til kommentar

Vel, ja, vi er ikke dumme. Lagde ikke denne tråden for å påpeke innlysende faktorer.

Men kan de 4-5000,- bli spart via å "modifisere" en sugekopp til 69,- så er det vel verdt 5 minutter å sjekke ut andre sine meninger..?

(og plumboen forsikra oss bare om at det faktisk var noe annet enn papir nedi der)

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...