JohannesDenBarske Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Hei, har nå fått meg ny PC uten operativsystem og CD-Rom, noe som gjør at jeg ikke kan installere operativsystem på den måten jeg har gjort før. Det jeg lurer på er om det går an å installere Ubnutu/Linux på denne PCen via USB, eller må jeg sende den inn igjen å få installert Windows for 2k? Endret 9. september 2009 av Johsebass Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Er masse muligheter til å installere linux fra USB-penn. http://www.google.no/search?client=opera&a...-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) . Endret 6. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
JohannesDenBarske Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Haha Har søkt på Google før, men forstod det sånn at jeg måtte ha Ubnutu på en annen PC før jeg kan installere via USB, eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 1. Download and launch Ub8convert2.exe, a Ubuntu8 folder is created 2. Download the Ubuntu 9.04 ISO and place it in the Ubuntu8 folder 3. From the Ubuntu8 folder, click fixu8.bat and follow the onscreen instructions 4. Once the script has finished, restart your PC and set your BIOS or Boot Menu to boot from the USB device, save your changes and reboot Slik kan det gjøres fra windows:D Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg ville jeg anbefalt unetbootin ( http://unetbootin.sourceforge.net/ ), den lar den konverte cdinstallasjoner til minnebrikkeinstallasjoner (usbstick/minnekort) Lenke til kommentar
JohannesDenBarske Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Takk for alle svar! De var til god hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå