Kulol Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg har da fått bærbar pc fra skolen og problemet er at mamma og pappa har klart å rotet vekk passordet. Har søkt litt, men de metodene jeg kom fram til funket ikke. Passordet er for eksempel lagret på søstra min sin pc, så hvis det er noen plass jeg kan se det der etc? Du skjønner! Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Det er vel ingenting i veien for å endre det? Om dere også har glemt admin-passordet, så kan du sette routeren tilbake til fabrikkinnstillingene ved å holde inne den klassiske reset-knappen. Lenke til kommentar
Kulol Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Er ikke så flink til dette, pappa sier at han kan få en person på jobben til å restarte passordet, men har jo ikke tålmodighet til det. Har neppe admin passord heller, så hvordan reseter jeg det? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Om dere også har glemt admin-passordet, så kan du sette routeren tilbake til fabrikkinnstillingene ved å holde inne den klassiske reset-knappen. Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg har da fått bærbar pc fra skolen og problemet er at mamma og pappa har klart å rotet vekk passordet. Har søkt litt, men de metodene jeg kom fram til funket ikke. Passordet er for eksempel lagret på søstra min sin pc, så hvis det er noen plass jeg kan se det der etc? Du skjønner! Hei, du kan logge inn på ruteren og se passordet/sette nytt. Da må du sitte på en pc som er på nettverket, f. eks søsteren din sin. Så skriver du ip adressen til rutenen (hvis du ikke vet den, så gå på start -> programmer -> tilbehør -> kommandolinje. Der skriver du ipconfig/all og så der hvor det står gateway, er ip adressen til rurteren). Ofte er den noe som 192.168.1.0 eller lignede. Skriv denne i adressefeltet i internett browseren (IE, firefox, etc). Da skal du få opp en boks som spør om brukernavn og passord. Her kan det variere litt fra ruter til ruter, men ofte er det defaulte ganske enkelt tomt brukernavn og admin som passord. Der kan du også søke på ruterens navn og default password på google for å finne det. Ellers må du kanskje resete ruteren... Men når du er innlogget er det ofte en meny som heter wireless eller noe, hvor du kan sette krypteringskoden/passordet. Gå inn der å se om du kan lese den... Lykke til, håper det er til hjelp. Lenke til kommentar
Kulol Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Får opp den ruten, og da står det Serveren 192.168.1.1 på Linksys WRT300N krever brukernavn og passord. Er tydligvis et passord her, men vet ikke hva mer jeg kan gjøre nå? Veldig dårlig på dette! EDIT: Finner ikke reset knappen heller? ;S Er en standby knapp på ruteren. Endret 9. september 2009 av Kulol Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Finnes et simpelt program som man kan bruke på Pc'n som har passordet lagret. Litt usikker på hva det heter, men har det hjemme et eller annet sted.. Du får søke litt etter wlan passord finder eller noe lignende. Endret 9. september 2009 av ZyberZone Lenke til kommentar
Fillmore Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Får opp den ruten, og da står det Serveren 192.168.1.1 på Linksys WRT300N krever brukernavn og passord. Er tydligvis et passord her, men vet ikke hva mer jeg kan gjøre nå? Veldig dårlig på dette! EDIT: Finner ikke reset knappen heller? ;S Er en standby knapp på ruteren. Leave the User name field blank then enter your router’s password ("admin" is the default password), then click OK. Lenke til kommentar
Kulol Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Får opp den ruten, og da står det Serveren 192.168.1.1 på Linksys WRT300N krever brukernavn og passord. Er tydligvis et passord her, men vet ikke hva mer jeg kan gjøre nå? Veldig dårlig på dette! EDIT: Finner ikke reset knappen heller? ;S Er en standby knapp på ruteren. Leave the User name field blank then enter your router’s password ("admin" is the default password), then click OK. Prøvde det, men det gikk ikke heller! Lenke til kommentar
Fillmore Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Får opp den ruten, og da står det Serveren 192.168.1.1 på Linksys WRT300N krever brukernavn og passord. Er tydligvis et passord her, men vet ikke hva mer jeg kan gjøre nå? Veldig dårlig på dette! EDIT: Finner ikke reset knappen heller? ;S Er en standby knapp på ruteren. Leave the User name field blank then enter your router’s password ("admin" is the default password), then click OK. Prøvde det, men det gikk ikke heller! Bilde av hvor resett knappen er: http://images.tigerdirect.ca/itemdetails/L...500-out2-ge.jpg Lenke til kommentar
Mez Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Finnes et simpelt program som man kan bruke på Pc'n som har passordet lagret. Litt usikker på hva det heter, men har det hjemme et eller annet sted.. Du får søke litt etter wlan passord finder eller noe lignende. Du tenker på dette: http://www.snadboy.com/ - To download Revelation v2.0 Tviler på at det funker i denne sammenhengen men Lenke til kommentar
Kulol Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Lastet ned det programmet, men greide ikke å åpne det etter det var lastet ned. Trenger et program for å åpne det EDit: Skal jeg stikke ei nål inn i reset knappen? Hva skjer når jeg har gjort dette, hva kommer opp og hva må jeg gjøre? Endret 9. september 2009 av Kulol Lenke til kommentar
Fillmore Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Er ikke så flink til dette, pappa sier at han kan få en person på jobben til å restarte passordet, men har jo ikke tålmodighet til det. Har neppe admin passord heller, så hvordan reseter jeg det? Tror det er på tide å vurdere dette :-) http://www.7-zip.org/ Dette programet fikser zip filen du har lastet ned Lenke til kommentar
Fillmore Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Lastet ned det programmet, men greide ikke å åpne det etter det var lastet ned. Trenger et program for å åpne det EDit: Skal jeg stikke ei nål inn i reset knappen? Hva skjer når jeg har gjort dette, hva kommer opp og hva må jeg gjøre? For å resette ruteren, så holder du inne en nål eller binders inne i resett hullet i ca 15 sek/til du får rødt power lys. Da nullstiller du ruteren tilbake til fabrikkinstillinger (slik den var når dere pakket den ut av esken første gangen) ALLE lagrede instillinger på ruteren forsvinner! Når dette evt er gjort: Logg inn på ruter på nytt og test: "Leave the User name field blank then enter your router’s password ("admin" is the default password), then click OK." Er du usikker på hva du gjør, ikke resett ruteren.... Link til webGUI ruter: http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/linksy...hp?p_faqid=3967 Endret 9. september 2009 av Fillmore Lenke til kommentar
Kulol Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Er jo veldig usikker. Jeg ødelegger mye hvis det ikke går altså? Burde kanskje bare vente da ;s Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Du gjør ikke noe som ikke kan fikses, men spørsmålet er selvfølgelig om du greier det selv. Jeg ville rett og slett hoppet i det, og tatt det som en utfordring, men det er klart at om nettverket brukes mye (høres egentlig ikke slik ut), så kan det skape litt problemer for resten av familien til det settes opp riktig igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå