sebbedotno Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hey! Er det bra å skaffe seg egen mikrofon som man bruker på show? Isåfall hva slags? Jeg rapper. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Det tøffeste av alt er å skaffe seg en trådløs en. Billig på b-vareutsalget til Norsk musikk. Mener det ligger et par der. Ups- det er tomt. http://www.mamut.net/nmd/subdet828.htm Har du med egen mikrofon, bør du fortelle det til lydmannen i så god tid at han han/hun rekker å koble den til og teste. Endret 9. september 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Hvis du skal spille litt små shabby steder kan det være lurt å ha en egen kvalitetsmic med deg, men de aller aller fleste steder har fine vokalmikker, så det bør egentlig ikke være nødvendig. Endret 10. september 2009 av _HKH_ Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Helt klart, kjøp egen mikk. Jeg spytter hvertfall salig mye når jeg synger. Gå i butikken og prøv ut noen mikrofoner. Du kan også låne med deg mikrofoner på øving hvis du legger igjen noe som garanti for at du kommer tilbake, eller som de kan tjene penger på. Mikrofoner har forskjellige karakteristikker. det er viktig å finne den som passer stemmen din. gjør du det kan det bli lettere å fremføre sanger. Sjekk ut sennheiser e900 serien, neuman sm4, shure sm86/beta 86. De fleste mikrofoner får du som trådløse hvis du ønsker det. SØk også opp de artistene du syntes du ligner mest på når det gjelder stemme leie, artikkulering o.l Finn ut hva slags utstyr de bruker, det trenger ikke være dyrt. Bryan Adams brukte en Shure SM58 til 1000,- på et album for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå