morti23 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 jeg bestilte dette kabinnetet med 850 watt stømforsyning http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341433 er det mulig å sjekke om strøm forsyninger virker uten andre deler enn kabinnetet og PSUen? dette er fordi jeg har tenkt å bygge dataen selv i deler og har ikke bestilt resten enda. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ja, du kan jumpstarte den. Koble fra strømmen og kortslutt pin 14 og 15 ved hjelp av en binders f.eks. Deretter setter du i strømmen til PSU, starter den, fungerer den. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Delvis bekreftelse på det hele... Spenningene kan være way off om du virkelig mistenker PSUen for å være død, og da er du like langt. Skal disse sjekkes må du bruke ett Voltmeter og med en eller annen last sjekke at spenningen er korrekt. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Selvfølgelig, men hvor ofte skjer dette? Altså at spenningen på en rail er så på jordet at det fører til at komponenten ikke fungerer? Ikke ofte, nei. Så lenge PSU starter og sviver (under last) kan man utelukke at den er problemet (med mindre den ikke er stor nok). Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Selvfølgelig, men hvor ofte skjer dette?Altså at spenningen på en rail er så på jordet at det fører til at komponenten ikke fungerer? Ikke ofte, nei. Så lenge PSU starter og sviver (under last) kan man utelukke at den er problemet (med mindre den ikke er stor nok). Tror faktisk jeg har en liggende som sliter med å få til PWR Good signalet faktisk. Den hotstarter ellers ganske så fint men straks den får last så craper den ut. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 en Power Supply Tester with LCD til hundrelappen skader ikke ha liggende Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 starte PSU hva mener du da? er det mulig åvite om den har startet eller ikke hvis den ikke er koblet til noe? å kan det ødellege PSUen når man jumpstarter den med kortsluting av pin 14 og 15? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Ja, kortslutter du pin 14 og pin 15 starter den bare strøm er koblet til den. Og nei, dette ødelegger ikke PSUen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 starte PSU hva mener du da? er det mulig åvite om den har startet eller ikke hvis den ikke er koblet til noe? å kan det ødellege PSUen når man jumpstarter den med kortsluting av pin 14 og 15? Som Eksentron sier, du kan ikke ødelegge PSU med dette. Det er samme sak som skjer når du trykker inn på knappen på maskinen. Lenke til kommentar
morti23 Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 oki så jeg kortslutter 14 og 15 med binders, deretter tar jeg å kobler i strømen i veggen og skrur på psu kanppen . men hvordan vet jeg at den fungerer? jeg har en vifte som fulgte med kabinettet kan jeg koble til denne? og det har vel ikke noe å si at PSU er montert i kabinettet? , det er bare PSU og kabinett ingen andre komponenter der enda. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Du vet den fungerer ved at viften i PSU-en starter. Du må gjerne koble på en vifte eller to ekstra. Trenger ikke å være montert i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå