Gå til innhold

mulig å sjekke strøm forsyning uten hovedkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig, men hvor ofte skjer dette?

Altså at spenningen på en rail er så på jordet at det fører til at komponenten ikke fungerer?

Ikke ofte, nei.

Så lenge PSU starter og sviver (under last) kan man utelukke at den er problemet (med mindre den ikke er stor nok).

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, men hvor ofte skjer dette?

Altså at spenningen på en rail er så på jordet at det fører til at komponenten ikke fungerer?

Ikke ofte, nei.

Så lenge PSU starter og sviver (under last) kan man utelukke at den er problemet (med mindre den ikke er stor nok).

Tror faktisk jeg har en liggende som sliter med å få til PWR Good signalet faktisk.

Den hotstarter ellers ganske så fint men straks den får last så craper den ut.

Lenke til kommentar
starte PSU hva mener du da? er det mulig åvite om den har startet eller ikke hvis den ikke er koblet til noe? å kan det ødellege PSUen når man jumpstarter den med kortsluting av pin 14 og 15?

Som Eksentron sier, du kan ikke ødelegge PSU med dette.

Det er samme sak som skjer når du trykker inn på knappen på maskinen.

Lenke til kommentar

oki så jeg kortslutter 14 og 15 med binders, deretter tar jeg å kobler i strømen i veggen og skrur på psu kanppen . men hvordan vet jeg at den fungerer? jeg har en vifte som fulgte med kabinettet kan jeg koble til denne? og det har vel ikke noe å si at PSU er montert i kabinettet? , det er bare PSU og kabinett ingen andre komponenter der enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...