Moal Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Har fått en oppgave i samfunnsøkonomi. Jeg har fått 4 alternativer, jeg har luket bort 2, men sitter igjen da med 2 som jeg føler er ganske så lik. Noen som kan hjelpe? Forskjellen på finansobjekter og realobjekter er at: A:Alle realobjekter kan byttes mot finansobjekter. C:Alle finansobjekter kan byttes, direkte eller indirekte med realobjekter. PS: har luket bort B og D, og kun 1 (!) kan være riktig Endret 9. september 2009 av Moal Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Realobjekt, eller mer fortrukket begrep realkapital er fabrikker, biler, eiendommer, maskiner etc. Finansobjekt, eller mer fortrukket begrep finanskapital, er verdipapirer av ulik sort som aksjer, derivater, kontanter, gjeld. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Ja, det er korrekt. Men føler svarene er veldig like. Hvilket er rett? Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 C! Du kan få realobjekter ved å bytte fra deg finansobjekter. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 I prinsippet er begge rett. For man kan aldri fult ut utelukke at man finner en kjøper til det mest særegne og spesielle realobjektet. I praksis derimot så er det kanskje litt vanskeligere å kvitte seg med en to-takts-sy-broderi-maskin-av-titan. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 I praksis derimot så er det kanskje litt vanskeligere å kvitte seg med en to-takts-sy-broderi-maskin-av-titan. Skulle vel alltids klart å fått en krone for den, om ikke annet for å utvinne titaninnholdet. Dårlig oppgave siden begge svar i prinsippet er riktige. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Takker for svar, skal fortelle læreren at det var en dårlig oppgave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå