Gå til innhold

Videreføre trådløst nettverk fra kjeller til garasje.

Skogli

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nettopp fått trådløs nett fra NextGentel og da måtte den trådløse routeren settes i garasjen i hovedhuset pga at det ikke går nettverkskabel til andre plasser i huset.

Men problemet er at jeg bur i garasjen, som er avskilt hva huset. Og det trådløse signalene når ikke opp til garasjen.

Mellom meg og den trådløse router er følgende:

- trevegg (tynn)

- kjølerom (kan muligens ungåes med å sette routeren høyere)

- tykk yttervegg

- betongvegg

- trevegg

Jeg testet hvor langt signalene gikk og min bærbare mente at det var cirka 4% signal etter betongveggen.

Det jeg lurer på da er følgendende:

Er det billigere å kjøpe en N1 router, eller kjøpe en router for videresending av nettverk.

Jeg kan gå for kablet nettverk så lenge routeren blir plassert innen den siste treveggen, men jeg har en liten mistanke om at da kan signalene bli for dårlige.

Hvis det er noen som har efaring fra N1 routere (f.eks Belkin N1) eller videreføring av trådløst signal så hadde det vært fint å få vite litt om hvor god dekning jeg kan oppnå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan trekke kabel opp til 80 meter uten problem. Videreføring, som du kaller det, av trådløst nettverk vil få signalet frem, men med demper på ytelse.

EDIT: Jeg har selv kjørt WDS i en lignende situasjon før.

Modem --kabel--> WRT54GL - - trådløst - - > WRT54GL --kabel--> Min maskin.

Endret av Jckf
Lenke til kommentar

Ok. Jeg klarte å lage til en midlertidig løsning.

En router fra Nextgentel med 20 m ledning fra uttaket koblet til en Belkin N1 Wireless som sender signalet opp til meg.

Klarte å strekke den så langt frem at jeg ungikk kjølerommet og 1 trevegg. Trur signalene sender akkurat over betongmuren på hovedbygget.

Lenke til kommentar
Beklager dobbelposten, men har et lite spørsmål...

kan jeg bruke min Belkin N1 router til aksesspunkt?

Da vil jeg klare å få relativ grei dekning i hybelen, samtidig som jeg kan koble stasjonæren på den. :)

Hvorfor ikke? Deaktiver DHCP-server på den (om du kan) og koble kabelen fra ruter #1 til en av LAN-portene på N1-en. Du kan også koble fra LAN på ruter #1 til WAN på N1-en, men da blir alle på N1-nettverket adskilt fra resten av nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...