morgan_kane Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) trend starter hele tiden på skolePCen min å blokke en ip adresse. vet ikke hva det er men det kom etter at itansvarlige hadde lagt PCen inn i domenet. kommer opp med gjevne mellomromhelt til jeg skrur av internett for så å skru det på igjen. sender ved et eksempel. har to brukere, en skolebruker og en adminbruker. dette kommer aldri opp på adminbrukeren min. Endret 9. september 2009 av morgan_kane Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 hadde tydeligvis conficker var microsoft sitt verktør for skadelig programvare som fant den... lurer på om det er borte nå? aner ikke hvordan jeg har fått det. men det må ha vært på skolen en gang. hva gjør conficker? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 hadde tydeligvis conficker var microsoft sitt verktør for skadelig programvare som fant den... lurer på om det er borte nå? aner ikke hvordan jeg har fått det. men det må ha vært på skolen en gang. hva gjør conficker? Det var det som var det store spørsmålet i starten når Conficker kom, for det gjorde ingenting annet enn å spre seg (lager botnet) og rapportere/oppdatere seg. Alle trodde det skulle skje noe stort og noen trodde at det var lagd for å ødelegge hele internett hehe. Men ettervert viste det seg at det begynte å laste ned den vanlige dritten som f.eks falsk antivirusprogramvare som ber om betaling osv. Men det gjør masse annet herk, sperrer slik at du ikke kommer inn på antivirus sider som Norton, F-secure osv. Sperrer slik at du ikke får startet i sikker modus. Hvis du vil vite mer detalj kan du lese denne rapporten: http://mtc.sri.com/Conficker/ Conficker har skapt mye trøbbel for bedrifter som ikke har oppdatert windows maskinen sine, satte feks Politiets eldgamle datasystem helt ut av drift. Satte også ut den franske marine sitt datasystem hvilket førte til at flere fly ble stående på bakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå