Gå til innhold

Kopiere Win 7 over på et raid?

Anbefalte innlegg

Har Win 7 på en disk som skal byttes ut. Kan jeg lage et image av denne når windows kjører i f.eks norton ghost for så å kopiere dette over på et raid av 2 nye disker?

Tenker å kjøre raid0 på 2 500gb disker, men vil det gå å legge imaget over på raidet slik at det automatisk legger seg spredt på begge disker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker Acronis veldig godt! Jeg har utvidet raid med dette programmet noen ganger, og ta bacup/image av disken er veldig lett. Acronis resizer imaget hvis man f.eks går fra 2 disker i raid-0 til 4 disker i raid-0. Tilogmed jeg fikk det til første gangen jeg testet det :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ved å bruke Windows 7 sin egen installer, så innstalerer du jo OS'et på 30 minutter pluss alle programmene.

Tror nok det ikke går å speile OS'et fra en singel disk og over til et raidset. Kanksje hvis du legger inn raidriverne på OS'et før du speiler.

Lenke til kommentar

Har man en annen kontroller enn ICHx , så funker det sikkert. Har bare raid på skikkelige kontrollere. Tør ikkje prøve ICH 10 engang :p

Men å utvide et raid går garantert, da jeg har gjort dette. Har hatt raid på os diskene i over 5 år, så vet nesten ikkje åssen det er å ha single disk på OS :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...