Lucifer 666 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Har Win 7 på en disk som skal byttes ut. Kan jeg lage et image av denne når windows kjører i f.eks norton ghost for så å kopiere dette over på et raid av 2 nye disker? Tenker å kjøre raid0 på 2 500gb disker, men vil det gå å legge imaget over på raidet slik at det automatisk legger seg spredt på begge disker? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ja det burde jo gå. Men du må sørge for å ha installere driveren til raid-kortet før du lager image. Hvis ikke så vil kanskje ikke windows kjenne seg igjen på det nye hardisk-oppsettet for å si det slik. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Okey takker Finnes det noe alternativ til ghost som er like bra/bedre? Helst gratis så jeg slipper å styre med key-fullavvirus-gen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Jeg liker Acronis veldig godt! Jeg har utvidet raid med dette programmet noen ganger, og ta bacup/image av disken er veldig lett. Acronis resizer imaget hvis man f.eks går fra 2 disker i raid-0 til 4 disker i raid-0. Tilogmed jeg fikk det til første gangen jeg testet det Endret 9. september 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ved å bruke Windows 7 sin egen installer, så innstalerer du jo OS'et på 30 minutter pluss alle programmene. Tror nok det ikke går å speile OS'et fra en singel disk og over til et raidset. Kanksje hvis du legger inn raidriverne på OS'et før du speiler. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Har man en annen kontroller enn ICHx , så funker det sikkert. Har bare raid på skikkelige kontrollere. Tør ikkje prøve ICH 10 engang Men å utvide et raid går garantert, da jeg har gjort dette. Har hatt raid på os diskene i over 5 år, så vet nesten ikkje åssen det er å ha single disk på OS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå