Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det normalt å få hovent tannkjøtt ved influensa?

Firesky

Anbefalte innlegg

Har gått med en influensa de siste dagene, greit nok det, men samtidig har tannkjøttet blitt sårt og hovent, er dette normalt?

Det er bare bak gjekslen på den ene siden, og bak noen av framtennene.

Det er også veldig opp og ned, av og til merker jeg ikke så mye til det, mens andre ganger kan det svi som pokker.

Skyller munnen med corsodyl (tror det staves slik) noen ganger til dagen, men føler ikke det hjelper så mye.

Har noen noe råd eller erfaring med dette? burde jeg ta en prat med legen eller tannlegen, eller går slikt over med tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hals, svelg, munn og ører får ofte slike "bivirkninger" av influensa og vanlig forkjølelse. Selv får jeg ofte små sår i munnen når jeg er forkjølet. Dette er fordi bakteriefloraen blir forstyrret. Ville ventet litt for å se hvordan det utvikler seg, blir det fryktelig ubehagelig kan du jo ta turen til legen :)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har det sånn akkurat nå. Har hatt en forkjølelse som jeg nå er mer eller mindre frisk av. Men har fått vondt og litt hovent tannkjøtt. Så flott å høre at man ikke er alene om det :)

Lenke til kommentar

Kan være en bagatell, men da jeg lagde denne tråden var det mer enn bare influensa, var innom tannlegen og det viste seg at det var en visdomstann som var på vei ut, noe som gjorde at tannkjøttet ble betent osv.

Fikk en penicillinkur og fikk trukket tanna, så ble alt bra.

men, er ikke sikkert det er så ille hos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...